Volvokoncernen

Björn Ingemanson blir ny chef för Volvo Lastvagnars International Division

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2007 08:31 CEST

Björn Ingemanson, nuvarande ekonomidirektör vid Volvo Lastvagnar, har utsetts till ny chef för International Division. Han efterträder Claes Nilsson som tidigare i somras utsågs till ny chef för Europa-divisionen vid Volvo Lastvagnar.

Björn Ingemanson har en gedigen Volvobakgrund från en mängd olika befattningar,
bl a inom Volvo Financial Services, Volvofinans och Volvo Personvagnar.

Björn Ingemanson kommer även i sin nya befattning att ingå i ledningsgruppen för Volvo Lastvagnar. Rekrytering av ersättare till Björn Ingemanson pågår med ambitionen att finna en ny ekonomidirektör snarast.

2007-08-15

För ytterligare information, vänligen kontakta Claes Claeson, tel 0708-36 39 08

Bild på Björn Ingemanson finns för nedladdning på: www.volvotrucks.info
Välj VTCManagement och därefter Management

Volvo Lastvagnar tillhandahåller kompletta transportlösningar för professionella och affärsfokuserade kunder Företaget erbjuder ett komplett produkterbjudande med medeltunga till tunga lastbilar med ett starkt global nätverk av 3 000 serviceställen i mer än 130 länder. Under 2005 sålde Volvo Lastvagnar 104 000 lastbilar över hela världen. Volvo Lastvagnar ingår i Volvokoncernen, en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster.