Björn Lundén Information

Björn Lundén Information storsatsar på webbkurser inom skatt, ekonomi och redovisning

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2012 15:29 CEST

När efterfrågan är större än utbudet krävs nya lösningar för att möta behovet. Program- och utbildningsföretaget Björn Lundén Information storsatsar därför på webbkurser med målet att under 2013 kunna erbjuda ett trettiotal webbkurser för företagare, redovisningskonsulter, m fl.

– Våra kurser är direkta och lämpar sig därför väldigt bra för webben. Upplägget är hypereffektivt med obefintlig spilltid för kursdeltagaren. I en av kurserna lär du dig grundläggande bokföring på bara några timmar, och det kan du göra via mobilen eller läsplattan på tunnelbanan eller bussen, berättar företagets vd Ulf Bokelund Svensson.

Alternativet hade varit att anlita externa kursledare för att möta den växande efterfrågan, men i Björn Lundén Information förespråkar man ”insourcing”; man vill ha kontroll över kvaliteten i de tjänster man levererar. Med webbkurser kan man förena kravet på kvalitet med behovet av fler utbildningstillfällen.

Webbkurserna produceras i företagets egna kurslokaler i Näsviken, Hälsingland. Kursledare är företagets egna medarbetare med expertkunskap på olika områden.

Den populäraste kursen så här långt vänder sig till icke-ekonomer med behov av att lära sig grundläggande företagsekonomi. Kursen hålls av företagets grundare Björn Lundén som vägleder deltagarna i djungeln av ekonomiska begrepp och förklarar hur man tolkar olika typer av ekonomisk information.

För mer information, kontakta:

Ulf Bokelund Svensson
e-post: us@bl.ny
tel: 0650-541400

Björn Lundén Information är ledande i Sverige när det gäller information och verktyg till företag inom områdena skatt, redovisning, personal och affärsjuridik.