Björn Öberg från Gävle tar plats i Vänsterpartiets Framtidskommission

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2010 12:11 CEST

Vänsterpartiet har utsett en Framtidskommission som ska formulera målsättningar och strategier för Vänsterpartiets roll, inriktning och organisatoriska utveckling de kommande tio åren. Björn Öberg, från Gävle, är en av sex ledamöter i arbetsgruppen.

- Det känns oerhörd kul att få förtroendet att jobba i Framtidskommissionen. Vi har många utmaningar framför oss. Det är viktigt att vi som parti genom våra medlemmar hjälper till att stärka hela arbetarrörelsen, säger Björn Öberg.

Björn Öberg är 31 år och jobbar som lokförare och tågvärd. Han är ordförande för Vänsterpartiet Gävle och aktiv i fackförbundet SEKO.

Övriga ledamöter i Vänsterpartiets Framtidskommission är Ida Gabrielsson, Vasiliki Tsouplaki, Maria Chergui, Mattias Håkansson och Thaher Pelaseyed. Gruppen ska under 6 månader ta in tankar och idéer från Vänsterpartiets medlemmar för att formulera partiets roll, inriktning och organisatoriska utveckling de kommande tio åren.

För mer information kontakta,
Björn Öberg: 0733-92 52 95