Swedish Meats

Björn Sjögreen ny försäljningsdirektör för Restaurang och storhushåll på Scan Foods

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2004 08:40 CEST

Björn Sjögreen har utsetts till ny försäljningsdirektör för Restaurang och storhushåll på Scan Foods. Han kommer närmast från en tjänst som försäljningsdirektör för servicehandel och storhushåll på GB Glace. Björn har också en bakgrund som försäljningschef på Falcon/Carlsberg. Han tillträder sin tjänst den 16 augusti.

– Swedish Meats har ett starkt varumärke i Scan och många intressanta produkter. Jag ser fram emot att ta tag i de utmanande frågor som ligger framför oss inom restaurang- och storhushållssektorn.

Hela storhushållsmarknaden är under stor förändring och jag ser fram emot att tillsammans med mina nya kollegor se till att vi kommer ledande ur den processen, säger Björn Sjögreen.
Björn är gift med Astrid och de har ett barn tillsammans och de bor i Stockholm.

För ytterligare information kontakta:
Björn Sjögreen, tfn 070-591 22 88
Hampe Mobärg, Informationsdirektör, Swedish Meats, tfn:0730-68 35 70

För högupplöst bild högerklicka på fotot och välj "Spara mål som".
Format: JPG, Upplösning: 300 pxl, Filstorlek: 5,49 MB.

Om Swedish Meats
Swedish Meats är en av Sveriges största livsmedelskoncerner. Koncernen ägs av svenska bönder och svarar för huvuddelen av all slakt i landet samt är marknadsledande inom styckning och charkuteritillverkning. Koncernen har 4.500 medarbetare och en omsättning som uppgår till 8,7 miljarder kronor.

Det helägda dotterbolaget Scan Foods AB ansvarar för marknadsföring och försäljning av konsumentprodukter under varumärket Scan. Scan är ett av Sveriges mest omtyckta varumärke och förknippas med svenskt ursprung, trygghet och kvalitet.