Mobila Posten

Bjud inte in tjuven när du inte är hemma - Med Mobila Posten avslöjar du inte om du inte är hemma

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 11:26 CEST

Stockholm 2008-09-07

Bjud inte in tjuven när du inte är hemma

- Med Mobila Posten avslöjar du inte om du inte är hemma

När man inte är hemma ligger posten i brevinkastet, brevlådan eller postfacket, även när man arbetar som vanligt. Tjuven som vill dig illa vet detta och kan då planera att tömma ditt hem vid rätt tidpunkt. Dessutom vittjar organiserade ligor din brevlåda på tomten på viktiga försändelser och tar dem med sig för att senare lägga tillbaka dem igen utan att du märker det. Desssförinnan har man kopierat känsliga personliga bankuppgifter eller andra viktiga uppgifter för att senare kunna utnyttja dem. Ett stort mörkertal finns då bankerna mörkar för att inte avslöja hur känsligt det är och hur stora förluster man gör pga. dessa stölder.

Genom att aldrig få sin post till sin brevlåda, postfack eller postbox kan man eliminera risken att personuppgifter och andra känsliga uppgifter kommer i orätta händer samt inte bjuda in tjuven i fastigheten. Med Mobila Posten behöver man inte ha en brevlåda och därför utgör den inte heller någon risk för individen. Det gäller naturligtvis inte bara under semestern eller resan, utan även när man är på arbetet en hel dag utan översikt av brevlådan eller postfacket.

Mobila Posten är en miljövänlig tjänst som ger privatpersoner, företag och organisationer frihet från att tömma brevlådor, postboxar eller postfack. Pappersposten läses istället direkt i datorn var man än befinner sig i världen. Tjänsten är snabbare och avsevärt säkrare än traditionell posthantering. Människor med olika behov kan ta del av sin post på ett enklare sätt, likaså om du är på semester, bor i glesbygd, skärgård, eller är på resande fot. (www.mobila-posten.se)

Mobila Posten minskar posttransporterna som resulterar i minskade CO2 utsläpp, mindre försurning och resultatet blir en förbättrad miljö. Indirekt minskar pappersanvändningen avsevärt inte minst genom en minskad volym av direktreklam. Återvinningen av papper ökar från ca. 10% i genomsnitt för en privatperson till nästan 90% genom utnyttjandet av tjänsten. Tjänsten är helt enkelt det miljövänligaste alternativet som finns i dag. Varje abonnent bidrar till en minskad miljöbelastning som ger omedelbar effekt.

För mer information kontakta:

Mobila Posten

media@mobila-posten.se