Philipson Söderberg AB

Bjud på utsökt starkvin i vinter - Zuccardi Malamado Malbec

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 09:36 CET

Zuccardi Malamado Malbec är ett enastående gott sött starkvin från Argentina – som gjort för att höja julens godsaker till en ny nivå. Dessutom ett trevligt alternativ till den klassiska glöggen.

Zuccardi Malamado Malbec – från Argentinas största familjeägda vinodlare Familia Zuccardi – var Argentinas första söta starkvin. För de flesta svenskar ett okänt starkvin men inte i Sydamerika där Malamado är superpopulärt, både i hemmet, på restaurang och i barer.

Malamados förföriska doft präglas av mogna plommon, skogsbärsmarmelad, torkade fikon och nötter. Smaken är kryddig och fyllig med tydliga drag av mörk torkad frukt som, russin, dadlar, plommon samt toner av kanel, rostad mandel och läder.

Malamado passar utmärkt till julens godsaker som pepparkakor med blåmögelost, mörk choklad, chokladmousse, torkad frukt och nötter.

Så här års passar även Malamado i varma choklad- och kaffedrinkar framför brasan – som i en värmande Irish Malamado. Skulle man föredra en kall drink passar det även bra till det. Malamado Bellini är ett läskande exempel.

Malamado görs på Argentinas ikoniska nationaldruva malbec och har lagrats i två år på ekfat. En oöppnad Malamado går utmärkt att lagra i flera år.

För mer information om vinet, kontakta gärna

Johan Edström, vinexpert, Philipson Söderberg

+46 8 589 112 20, johan.edstrom@philipsonsoderberg.se

För högupplösta bilder, kontakta gärna Fredrik Perlskog, Kelly and Pling

+46 70 359 33 87, fredrik.p@kellyandpling.com

Zuccardi Malamado Malbec 2008
Årgång: 2008, Druvor: 100% malbec
Ursprung: Mendoza, Argentina, Volym: 750 ml
Varunummer: 76179 i beställningssortimentet
Alkoholhalt: 18.5 %, Pris: 159 kr

För utsökta drinkrecept med Zuccardi Malamado Malbec – besök
www.philipsonsoderberg.se
www.malamado.com

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg representerar varumärken med produkter, inom vin och sprit från hela världen. Philipson Söderberg strävar efter att hjälpa konsumenter till den bästa dryckesupplevelsen och hoppas kunna utgöra en källa för kunskap och inspiration.

Genom ett kostnadsfritt medlemskap får konsumenter ta del av ett av Sveriges bästa magasin och nyhetsbrev om mat och dryck. Philipson Söderberg är ett dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation.

www.philipsonsoderberg.se