Bjussa.se

Bjussad sparbössa blev moped

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 20:22 CET

Ibland sker något speciellt. Detta kan bjussaren Kjell från Järfälla intyga.

• För drygt ett år sedan hämtade Kjell en sparbössa som enligt honom var ”oerhört ful”. Vad skulle han ha den till?

Kjell berättar:

• Jag samlade guldtior i den och nu väger den 2,6 kilo och är värd cirka 4000 kr.

En pryl som först verkade värdelös fick chans till ett förlängt liv.

• Idag ska jag åka och köpa en moped för pengarna, exakt en sådan som jag köpte ny till min 15-årsdag 1961! Då kostade den 635 kr.Nu kostar den 7000 kr.Tack för den möjligheten Bjussa!
  • Bjussas vision är att det ska vara lättare att skänka än att slänga saker
  • Bjussa är en fantastisk sida för att både ge och få, avslutar Kjell.

Fakta: Bjussa.se Bjussa.se är en bortskänkestjänst som används av privatpersoner, företag och föreningar som skänker saker de inte längre behöver - enkelt, gratis och miljövänligt.är. Att använda tjänsten är kostnadsfritt, både för den som skänker och för den som tar emot. Bjussa.se har funnits sedan 2011 och drivs som ett socialt företag utan vinstsyfte.

Det senaste året har närmare 6000 annonser skapats. Bjussa.se har över 70’000 besök i månaden och följs av över 4400 anhängare på Facebook. För att hålla koll på nya annonser inom ditt intresseområde, använd bevakningstjänsten http://bjussa.se/bevaka/. Alla begagnade prylar bidrar till besparade utsläpp. Till exempel, om du hittar en byrå på Bjussa.se istället för att köpa en ny, behöver motsvarande möbel inte tillverkas och en begagnad möbel inte behandlas som avfall.

Pressbilder: http://filer.bjussa.se/presspaket/Press.zip

Fredrik Doverot, VD, 070-795 00 36, fredrik@bjussa.se

Följ vårt miljöarbete på nätet: Bjussa.se, facebook.com/bjussa, twitter.com/bjussa

Bjussa.se är en gratis förmedlingssida på internet där privatpersoner, företag och organisationer kan annonsera saker de vill skänka. Enkelt, gratis och miljövänligt.