Bjussa.se

Bjussarsuccé för begagnat

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2016 20:56 CET

Förra året ökade webbtrafiken på bortskänkestjänsten Bjussa.se med totalt 33 procent.

- Det är helt fantastiska siffror och ett kvitto på att folk verkligen vill ge sina prylar en ny chans istället för att slänga dem, berättar Lovisa Lönegren, PR och kommunikationsansvarig på Bjussa.

Flest användare hade Bjussa i november då totalt 71 714 besök noterades.

- Det märks att vår tjänst är något som ligger rätt i tiden. Vår uppgift är att tillhandahålla en enkel och lättanvänd tjänst. Vi hoppas att bjussandet fortsätter att öka under 2016, avslutar Lovisa.

Bjussa.se är en bortskänkestjänst som används av privatpersoner, företag och föreningar som skänker saker de inte längre behöver - enkelt, gratis och miljövänligt. Att använda tjänsten är kostnadsfritt, både för den som skänker och för den som tar emot. Bjussa.se har funnits sedan 2011.

Det senaste året har närmare 6000 annonser skapats. Bjussa.se har över 70 000 besök i månaden och följs av över 4400 anhängare på Facebook. För att hålla koll på nya annonser inom ditt intresseområde, använd bevakningstjänsten http://bjussa.se/bevaka/. Alla begagnade prylar bidrar till besparade utsläpp. Till exempel, om du hittar en byrå på Bjussa.se istället för att köpa en ny, behöver motsvarande möbel inte tillverkas och en begagnad möbel inte behandlas som avfall.

För mer information kontakta Fredrik Doverot, Affärsutvecklingschef, 070-795 00 36, fredrik@bjussa.se

Följ vårt miljöarbete på nätet: Bjussa.se, facebook.com/bjussa, twitter.com/bjussa