Tevsjö Destilleri i Järvsö

Black Chai Vodka, familjen växer!

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2018 14:44 CEST

I kölvattnet av den goda kritiken som följde lanseringen av den Black Chai Bergamotte så kan vi nu stolt presentera tillskotten Black Chai Darjeeling och Black Chai Bitter Drops. Grunden i de nya medlemmarna är precis som i Bergamotte vår egen lokalt producerade havrevodka. Vi använder t.o.m vårt egna källvatten för att späda ner vodkan till önskad alkoholhalt.
Vi letade världen runt för att hitta ingredienser som kunde höja kvaliteten och smakupplevelsen från en redan mycket hög nivå. Till slut fann vi vad vi sökte i Indien och därifrån har vi hämtat te och blandat själva och sedan använt denna blandning som krydda i vodkan. Resultatet låter sig tala för sig självt, allt de goda, mjuka runda från havrevodkan i härlig balans med alla de bra bitarna från teblandningen utan någon beska överhuvudtaget.
Både Bergamotte och Darjeeling sitter som en smack till stark asiatisk smak, till exempel sushi. Efter ha provat kan vi stolta säga att den sushi- och sashimiälskare som inte provat denna kombo har något kvar att uppleva.
Båda sorterna går även njuta på egen hand såväl som drinkingredienser. Vi hade lite svårt att hitta en bra bitter som vi tyckte lyfte fram både Black Chai Vodka och bittern självt så därför tog vi saken i egna händer och skapade Black Chai Bitter Drops. Det är en bitter på 60% som ska användas sparsamt i drinkrecept och den är kryddad med te, kryddpeppar och muskovadosirap.
Läs mer om oss, våra produkter och vårt miljötänk på www.blackchaivodka.com
Alla 3 produkterna finns i Systembolagets Beställningssortiment.
Nr 86054 Black Chai Bergamotte 700 ml 422 sek
Nr 80142 Black Chai Darjeeling 700 ml 422 sek
Nr 82408 Black Chai Bitter Drops 100 ml 200 sek

Family ran small authentic distillery in Sweden producing small batch sprits as gin, vodka, corn whisky, single malt whiskey and other spirits. no short Cuts in quality, every grain (corn, Barley,wheat, oat,rye) is locally grown, all water used is from our own source, we are even sulf sufficient on electricty thanks to our small waterfall on the premises,