Universal Music Sweden

BLACK CITY – DANSK HÅRDROCK I VOLBEATS FOTSPÅR !

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 10:58 CEST

BLACK CITY – DANSK HÅRDROCK I VOLBEATS FOTSPÅR !

Det danska rockbandet Black City har under sommaren firat stora triumfer i hemlandet där de bl a hunnit vara med att vara förband till storheter som AC/DC och Ozzy Osbourne.

Musiken kan nog bäst beskrivas som en perfekt kombination av band som Foo Fighters, Mustasch och Queens Of The Stone Age.

Singeln ”Summertime” hårdpumpas för närvarande av Bandit Rock och idag släpps deras självbetitlad debutalbum här i Sverige.

Nu på torsdag gästar bandet Stockholm för att uppträda på en fest arrangerad av radiostationen Bandit Rock. Bandet finns då tillgängliga för intervjuer under dagen.

Här är videon till låten ”Summertime”: