Universal Music Sweden

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 12:01 CEST

BLACK EYED PEAS SLÄPPER NYTT ALBUM

The Beginning - Ute i butik den 1:a december 2010

Black Eyed Peas sjätte album "The Beginning" släpps den 1:a december i år. Gruppens senaste album "The E.N.D" fick en svag utdelning på den amerikanska Grammygalan med enbart 6 vunna Grammy´s. Det sålde även i ynka 11,000,000 skivor världen över och "I Gotta Feeling" var bara den mest sålda digitala singeln i världshistorien, så nu är det upp till bevis. Kan världens största popgrupp bli ännu större?

will.i.am säger så här om deras nya skapelse: "Det är en reflektion över vad som händer i världen just nu. "The Beginning" symboliserar vår vilja att ta till oss ny teknik som augmented reality, 3D och 360 videos. Det handlar också om att vara experimentell och jobba med låtar vi gillade när vi växte upp och att leka med helt sjuka och galna beats."

Första singeln "The Time (The Dirty Bit)" kommer att släppas digitalt den 9:e november, men finns redan nu att lyssna på här. Javisst..det är den gamla stänkaren från din/din flickväns favoritfilm Dirty Dancing.

blackeyedpeas.com

Du hittar den amerikanska versionen av pressreleasen bifogad. Den är bara 2 sidor lång. Du orkar.