BlackBerry

BlackBerry lanserar nya BlackBerry Z10 med BlackBerry 10 i Sverige

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2013 15:17 CEST

Stockholm, Sverige - BlackBerry® (NASDAQ: BBRY; TSX: BB) lanserar idag den alldeles nya smarttelefonen BlackBerry® Z10 i Sverige. BlackBerry Z10 (full pekskärm) är den första smarttelefonen som bygger på BlackBerry 10, BlackBerrys nya plattform som har fått ny design, konstruktion och innovationer, och som skapar nya och unika mobilupplevelser. BlackBerry Z10 kommer att vara tillgänglig från auktoriserade operatörer och distributörer i Sverige, inklusive 3, Telenor Sverige AB, TDC Sverige AB och Ingram Micro Mobility.

Nya BlackBerry Z10 är elegant och karakteristisk, och det är den snabbaste och mest avancerade smarttelefonen från BlackBerry hittills. Den har en 1,5 GHz dubbelkärnig processor med 2GB RAM, 16GB internminne och minneskortplats med stöd för upp till 32GB.

Smarttelefonen innehåller även de senaste förbättringarna inom pixel- och skärmteknik med hög densitet för att ge tydliga, skarpa och levande bilder. Den har utgång för micro-HDMI, användbart exempelvis för presentationer, och avancerade sensorer som NFC (near field communications) till stöd för mobila betalningar och enkel informationsdelning.

Varje funktion, gest och detalj är utvecklad för att ge en så smidig användarupplevelse som möjligt och innehåller förbättringar som:

• ”Peek” och ”Flow” i BlackBerry Hub – En mobilinnovation som gör att allt viktigt alltid bara är ett svep bort från användaren
  • Tangentbord – Förstår och anpassar sig efter användaren så att denne kan skriva snabbare och mer korrekt
  • BBM™ (BlackBerry® Messenger) video med skärmdelning – Gör det möjligt för användare att snabbt dela saker med andra
  • BlackBerry® Balance™ - Skyddar viktig data åt användarna och företagen de arbetar för

Mer information om BlackBerry Z10: http://global.blackberry.com/smartphones/blackberry-z10/en.html

Mediekontakt: Bite, blackberry@bitepr.se, +46 (0)8 402 01 00

Om BlackBerry
BlackBerry, en global ledare inom trådlös innovation, revolutionerade mobilindustrin vid lanseringen 1999. BlackBerry inspirerar idag miljontals användare världen över till framgång genom att hela tiden flytta fram gränserna för mobilupplevelser. BlackBerry grundades 1984 och är baserat i Waterloo (Ontario), Kanada. Företaget har kontor i Nordamerika, Europa, Asien och Stillahavsområdet, samt Latinamerika. BlackBerry är noterat på NASDAQ (NASDAQ: BBRY) och Toronto-börsen (TSX: BB). För mer information besök www.blackberry.com.

Forward-looking statements in this news release are made pursuant to the "safe harbor" provisions of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and applicable Canadian securities laws. When used herein, words such as "expect", "anticipate", "estimate", "may", "will", "should", "intend", "believe", and similar expressions, are intended to identify forward-looking statements. Forward-looking statements are based on estimates and assumptions made by Research In Motion Limited (BlackBerry) in light of its experience and its perception of historical trends, current conditions and expected future developments, as well as other factors that BlackBerry believes are appropriate in the circumstances. Many factors could cause BlackBerry's actual results, performance or achievements to differ materially from those expressed or implied by the forward-looking statements, including those described in the "Risk Factors" section of BlackBerry's Annual Information Form, which is included in its Annual Report on Form 40-F (copies of which filings may be obtained at www.sedar.com or www.sec.gov). These factors should be considered carefully, and readers should not place undue reliance on BlackBerry's forward-looking statements. BlackBerry has no intention and undertakes no obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise, except as required by law. BlackBerry and related trademarks, names and logos are the property of Research In Motion Limited and are registered and/or used in the U.S. and countries around the world. All other marks are the property of their respective owners. BlackBerry is not responsible for any third-party products or services.