BlackBerry

BlackBerry lanserer nye BlackBerry Z10 med BlackBerry 10 i Norge

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2013 15:17 CEST

Oslo, Norge – BlackBerry® (NASDAQ: BBRY; TSX: BB) lanserer i dag den helt nye smarttelefonen BlackBerry® Z10 i Norge. BlackBerry Z10 (pekeskjerm) er den første smarttelefonen som bygger på BlackBerry 10, den nye plattformen som har fått ny design, konstruksjon og innovasjoner og som gir deg en helt ny og unik mobilopplevelse. BlackBerry Z10 vil være tilgjengelig fra autoriserte operatører og distributører i Norge, inklusive Telenor Norge AS, NetCom og Ingram Micro Mobility.

Nye BlackBerry Z10 er elegant og karakteristisk, og det er den raskeste og mest avanserte smarttelefonen fra BlackBerry hittil. Den har en 1,5 GHz Dual Core-prosessor, 2GB RAM, 16GB internminne og minneskortleser som støtter opptil 32GB.

Smarttelefonen inneholder også de nyeste forbedringene innen høyoppløst piksel- og skjermteknologi for å gi tydelige, skarpe og levende bilder. Den har utgang for micro-HDMI, nyttig ved f.eks. presentasjoner, og avanserte sensorer som NFC (near field communications) for å støtte mobilbetaling og enkel informasjonsdeling.

Alle funksjoner og detaljer er utviklet for å gi en så smidig brukeropplevelse som mulig, og inneholder forbedringer som:

• ”Peek” og ”Flow” i BlackBerry Hub – En mobilinnovasjon som gjør at alt det viktige kan nås med et enkel fingersveip.
  • Tastatur – Forstår og tilpasser seg etter brukeren slik at man kan skrive raskere og mer korrekt
  • BBM™ (BlackBerry® Messenger) video med skjermdeling – Gjør det mulig for brukeren å dele ting med andre på en rask og enkel måte
  • BlackBerry® Balance™ – Beskytter viktig informasjon for brukeren og bedriften

Mer informasjon om BlackBerry Z10: http://global.blackberry.com/smartphones/blackberry-z10/en.html

Mediekontakt: Bite, blackberry@bitepr.se, +46 8 40 20 100

Om BlackBerry
BlackBerry, en global leder innen trådløs innovasjon, revolusjonerte mobilindustrien med lanseringen i 1999. BlackBerry inspirerer i dag flere millioner brukeren over hele verden til fremgang ved å hele tiden tøye grensene for mobilopplevelser. BlackBerry ble grunnlagt i 1984 og har hovedsete i Waterloo (Ontario), Canada. Selskapet har kontorer i Nord-Amerika, Europa, Asia og stillehavsområdet samt Latin-Amerika. BlackBerry er notert på NASDAQ (NASDAQ: BBRY) og Torontobørsen (TSX: BB). For mer informasjon, besøk www.blackberry.com.

Forward-looking statements in this news release are made pursuant to the "safe harbor" provisions of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and applicable Canadian securities laws. When used herein, words such as "expect", "anticipate", "estimate", "may", "will", "should", "intend", "believe", and similar expressions, are intended to identify forward-looking statements. Forward-looking statements are based on estimates and assumptions made by Research In Motion Limited (BlackBerry) in light of its experience and its perception of historical trends, current conditions and expected future developments, as well as other factors that BlackBerry believes are appropriate in the circumstances. Many factors could cause BlackBerry's actual results, performance or achievements to differ materially from those expressed or implied by the forward-looking statements, including those described in the "Risk Factors" section of BlackBerry's Annual Information Form, which is included in its Annual Report on Form 40-F (copies of which filings may be obtained at www.sedar.com or www.sec.gov). These factors should be considered carefully, and readers should not place undue reliance on BlackBerry's forward-looking statements. BlackBerry has no intention and undertakes no obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise, except as required by law. BlackBerry and related trademarks, names and logos are the property of Research In Motion Limited and are registered and/or used in the U.S. and countries around the world. All other marks are the property of their respective owners. BlackBerry is not responsible for any third-party products or services.