Blackstarfoundation

Blackstarfoundation välkomnar bandet Atlas Losing Grip

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2011 17:00 CET

Malmö och Lundbaserade bandet Atlas Losing Grip som består av före detta Satanic Surfers och Intensity sångaren Rodrigo Alfaro på sång, Sista Sekunden trummisen Julian Guedj, tidigare Enemy Alliance basisten Stefan Bratt samt gittaristerna Gustav Burn och Max Huddén har i dagarna undertecknat avtal med skivbolaget Blackstarfoundation.

Bandet som startades redan 2005 har med sin kraftfulla och medryckande melodiska punkrock hunnit med att få en stor och hängiven fanskara runt hela världen, turnérat en massa och släppt en fullängdare samt en riktigt kritikerrosad Ep. Epn ”Watching the horizon” som kom ut 2009 licens släpptes till ett tiotal olika bolag över hela världen (Sydamerika, Japan, Centraleuropa etc) satte verkligen standarden för ett nytt Atlas Losing Grip sound. Epn har lovordats från många håll, bla Rise against och Bad Religion som Atlas Losing Grip följde med som förband för under deras senaste Skandinavien turné.

Bandet som nyligen tecknat avtal med Tyska bokningsbolaget Muttis booking ( Youth Brigade, Anti-flag, the Real mcKenzies, the Addicts etc) kommer att ha en hektisk vår och sommar fylld med spelningar för att promota det nya albumet  ”State of Unrest” som släpps den 28e Maj på Blackstarfoundation som både Cd och Vinyl. Promotion genom Cardiac ltd (Side one dummy banden, Flogging Molly, Gogol bordello, The Gaslight Anthem mm) och distribution genom Soundpollution samt Cargo.

Blackstarfoundation är ett alternativt skivbolag från Sverige som startade 1999. Hem för ett flertal olika artister och genres såsom: Abandon, Pg.lost, Holmes, Declan de Barra, Jesaiah, Affordable Hybrid, Meleeh, the Book of Daniel, Khoma, Toger Lou, Lasse Fabel, Araki mfl.