Epson Sverige

Bläckstråleskrivare för hållbara etiketter

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2012 10:07 CEST

11 maj 2012 – Epson bygger vidare på framgångarna med sin etikettskrivare TM-C3400 med TM-C3400BK: en kompakt bläckstråleskrivare för svartvita utskrifter av etiketter, märklappar och biljetter. TM-C3400BK, lämpar sig för en mängd olika etikettillämpningar där hållbarheten är avgörande och producerar varaktiga etiketter på vanligt och matt papper med bredd mellan 30 och 112 mm.

TM-C3400BK använder Epsons pigmentbläck DURABrite Ultra för snabbtorkande utskrifter som är ljusbeständiga, tål vatten och de flesta andra slags vätskor, samt klarar utomhusanvändning och krävande lagringsförhållanden. Utskrifterna är hållbara till och med i direkt solljus, vilket gör TM-C3400BK idealisk för krävande applikationer, som labbarbete eller logistik.

Eftersom TM-C3400BK inte behöver värmeöverföringsband som bär en spegelbild av utskriften förbättras säkerheten i miljöer där dataintegritet är avgörande, till exempel inom sjukvården och på statliga inrättningar.

Ivan Tanev, affärsutvecklingschef på Epson Europe, säger: ”Våra kunder ville ha ett alternativ till den traditionella värmetekniken för etikettutskrifter och vi menar att bläckstråleteknik är lösningen. Epsons bläckstråleteknik innebär många fördelar för etikettutskriftsmarknaden, som t.ex. bättre utskriftskvalitet i gråskala, ett bredare urval av kompatibla media och förbättrad säkerhet. Framför allt innebär vårt pigmentbläck DURABrite Ultra att våra kunder kan förlita sig på att deras kvitton kommer att vara läsbara i många år.”

Med en utskriftshastighet på upp till 92 mm/s och en inbyggd automatisk skärare tar det mindre än tre minuter att skriva ut 100 etiketter. Felaktiga utskrifter och döda pixlar undviks med hjälp av Epsons teknik för automatisk kontroll av munstycken (AID), vilken detekterar igensättning av munstyckena och åtgärdar dessa innan etiketten skrivs ut.

TM-C3400BK är framtagen för att vara enkel att installera, använda och underhålla. Skrivarens kontroller sitter på framsidan, och den använder en enda högkapacitetsbläckpatron för mindre frekventa byten. Tack vare Epsons egna gränssnitt (EPDI) tillsammans med den medföljande Windows-drivrutinen kan TM-C3400BK enkelt integreras och styras inifrån applikationer.

Epson TM-C3400BK kommer att finnas till försäljning från april 2012 och kosta 8 600 SEK exklusive moms.

Nyckelfunktioner:

Se bifogad PDF

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 78 000 anställda i 99 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu

Miljövision 2050