SSP AB

Stockhom Konst o Antikmässa... Pressvisning 17 sept kl.11.00

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 08:00 CEST

De här dagarna är också ett gyllene tillfälle för alla antikvitetsintresserade att lära sig mer inom området. Samtliga dagar pågår ett seminarieprogram med kända föredragshållare. På plats finns Bo Knutsson, Peder Lamm, Maud Ingster och Michael Berglöf för att dela med sig av sin kunskap. Samtliga föreläsningar är gratis.

För den som vill bli en verklig antikexpert och kunna imponera på resten av familjen under Antikrundan på TV är Peder Lamms Antikskola värd att ta del av. På 30 minuter lär han ut vad som är viktigt att veta när man har ett antikvitetsintresse.

Bo Knutsson kommer bland annat att berätta om olika föremåls historia under perioden 1500- till 1900-tal och om silversmeden och formgivaren Wiven Nilsson. Maud Ingster berättar om hur man belyser sitt hem och om det dukade bordet medan Michael Berglöf tar upp vad som är orginellt eller slätstruket, det vill säga hur man skapar ett inspirerande hem med kvalitet.

Att ta sig till Frihamnshallen är både enkelt och kostnadsfritt för besökarna. Varje hel- och halvtimma går gratisbussar från Karlaplan. Öppettiderna är 14 till 18 den 17 september, 10- 18 den 18 september och 10-17 den 19 september.

Arrangör är Helsingborgs Utställningar som även arrangerar en av de största konst- och antikmässorna i Norden i Helsingborg i månadsskiftet juli/augusti varje år.

Mycket mer info finns på www.antikmassa.se samt bilder under press.

INBJUDAN TILL FÖRHANDSVISNING 17 SEPT. KL 11.00
SAMT LUNCH …
Vi hoppas att Ni vill se mässan med hjälp av våra experter på plats och det gör du bäst före .
lunchvernissagen - Ni är välkomna kl 11.00 -  Om du har en chans får du gärna föranmäla ditt besök till hans.friedsam@helsingborg.nu annars är du välkommen oanmäld.

Välkommen
FrihamnshallenStockholm Cruise Center
Frihamnen Magasin nr 9 – Stockholm
(Ett stenkast från Stockholms Auktionsverk - följ skyltningen från Tallinkterminalen)