Paf

Bli en vinnare med Oasis!

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2008 15:15 CEST

Det har gått över tre år sedan Oasis släppte en skiva med nya låtar. Men den 6 oktober plockas nya albumet "Dig out your soul" upp på skivdiskarna. Då får vi se om bandets popularitet håller i sig i hemlandet.

Förra veckan gick Metallica direkt in på förstaplatsen på den brittiska albumlistan. Lyckas Oasis göra om den bedriften? Svaret får vi söndagen den 12 oktober då försäljningslistan presenteras.

Enligt spelbolaget Paf är chanserna mycket goda för Oasis att ta sig direkt upp på tronen.  Lyckas Oasis betalas drygt 1,2 gånger insatsen ut. Misslyckas bandet nå förstaplatsen ger Paf nästan fyra gånger insatsen tillbaka till spelaren.

Dig Out Your Soul är det första albumet som släpps på Oasis eget bolag Big Brother världen över. Enligt låtskrivaren och gitarristen Noel Gallagher har musiken skapats på ett för Oasis nytt sätt. Den här gången har man inte följt det traditionella mönstret med vers och refräng.  Soundet på nya skivan ska vara mer storslaget och 60-talsinfluerat.