Epson Sverige

Bli flexiblare med Epsons nya bärbara butiksskrivare

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 10:00 CET

6 november 2013 – Den nya bärbara termo kvittoskrivaren TM-P80 för butiksutskrifter är konstruerad för enkel hantering i många olika krävande miljöer, har många anslutningsmöjligheter, lång batteritid och pappersbesparande funktioner. Skriv ut kvitton i butiken, t ex QR-koder för biltvätt eller leveranskvitton vid dörren med den här snabba skrivaren från Epson, Europas ledande tillverkare av butiksskrivare[1]. TM-P80 kommer att finnas på marknaden från november 2013.

TM-P80 finns tillgänglig med Bluetooth- eller Wi-Fi-anslutning för flexibilitet och mobilitet. Wi-Fi-modellen kan använda Epsons ePOS-skrivartjänst vilket gör att användarna kan skriva ut kvitton, biljetter och kuponger nästan var som helst direkt från mobila enheter[2]. Detta kan göras med alla webbläsare som har stöd för HTML5, utan att det krävs datorer, servrar eller drivrutiner, och kan enkelt integreras till befintliga IT-system. Med Bluetooth[3] kan användarna skriva ut direkt var som helst, även utomhus, utan att använda nätverk.

Vadim Couthon, Sverigechef på Epson, säger: ”TM-P80 är perfekt för användning i krävande miljöer, t ex i detaljhandeln, inom turistnäringen eller sjukvård. Den pappersbesparande funktionen reducerar automatiskt kvittots marginal och längd med upp till 23 % och sparar på så sätt tid och pengar utan att det påverkar TM-P80:s imponerande utskriftshastighet på 100 mm per sekund. TM-P80:s långa batteritid – 40 timmar för Bluetooth-modellen och 20 timmar för Wi-Fi-modellen

Med laddaren, som finns som tillval, kan upp till fyra batterier laddas samtidigt vilket säkerställer att det alltid finns en backup till hands för flera skrivare. Drop-in-papperspåfyllning betyder att det även är enklare att byta ut kvittopapper, så att kunderna slipper vänta.

TM-P80 lanseras i november 2013 och kostar 5 080 kr exkl. moms.

Funktioner

Wi-Fi-gränssnitt

Bluetooth-gränssnitt

Utskriftshastighet upp till 100 mm/sek

Pappersbredd max 80 mm

Funktion för automatisk pappersreduktion reducerar kvittonas marginaler och längd med upp till 23 %

Lång batteritid

20 timmar

40 timmar

Drop-in-papperspåfyllning

Standard USB-gränssnitt

ePOS-print

Skriver ut 1D- och 2D-streckkoder, inklusive QR-koder

Genomsnittstid mellan fel är 120 000 timmar

Genomsnittligt antal skärningar mellan fel är 16 miljoner utskriftsrader

Modellens livslängd är 10 miljoner utskriftsrader (50 km)

1 års garanti

[1] Källa: Interconnection Consulting, 2013

[2] Finns ej på iOS-enheter

[3] ePOS-Print är endast tillgängligt i WLAN-läge

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 91 000 anställda i 97 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu