Bolagspartner

Bli först i Sverige med aktiebolag utan revisor!

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2010 08:00 CEST

Den 1 november försvinner kravet på revisor i svenska aktiebolag. Det innebär att det sista kostsamma hindret för mindre företagare att välja aktiebolagsformen försvinner. Redan nu erbjuder Bolagspartner sina kunder förbeställning av lagerbolag med leverans direkt den 1 november.

- Vi har märkt ett enormt intresse för att starta bolag utan revisor, säger Karl-Johan Tångby på Bolagspartner. Redan sänkningen av minsta aktiekapital från 100 000 kr till 50 000 kr i våras gjorde att många fler mindre företagare började välja aktiebolag istället för andra företagsformer. Men kravet på revisor har fortfarande varit en tung kostnad som många mindre företagare haft svårt att förstå.

- När kravet på revisor nu försvinner finns det inget som talar emot aktiebolag, även för små verksamheter som tidigare bedrivits som enskild firma. Vi är väldigt glada att redan idag kunna erbjuda förbeställning direkt på vår hemsida, www.bolagspartner.se.

Med Bolagspartners enkla webbformulär är det enkelt för alla att starta aktiebolag. Som första bolag att använda e-legitimation för underskrift är det dessutom tryggt, snabbt och säkert.

Bolagspartner är en uppstickare på marknaden för bolagstjänster. Våra tjänster är snabba, exakta och har ett lågt pris. Lagerbolag är kärnan i vårt erbjudande. Priset är 1 995 kronor exklusive moms och Bolagsverkets avgifter. För det leverar vi organisationsnummer inom en timme och sköter hela ombildningsärendet. Som andra bolag i Sverige att nyttja Bolagsverkets tjänst för digital hantering minimerar vi risken för manuella fel.