NETCOMMUNITY

Bli konstfotograf och BIM:a samtidigt

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 11:31 CEST

Man kan jobba med så kallat konstfotografi i de flesta av programmen från Autodesk som exempelvis AutoCAD Civil 3D - ett program som ger stöd åt BIM-arbetet.

BIM är som bekant förkortning för Building Information System. Att använda fina bilder är lika viktigt för byggnadsingenjörer och arkitekter som för andra ingenjörer och att utveckla bildseendet med lite ovanliga "takes" gör jobbet ännu mer fantastiskt.

Det är nämligen så att alla kan bli "konstfotograf" med hjälp av produkter från Autodesk. Vem har inte drömt om att vara en Andy Warhol - han jobbade med spännande utseenden på bild? Det är lätt att bli lika inspirerad som publiken. Den här sortens fotografi kan också heta "Fine Art Photography" och "Popkonst".

I det här sammanhanget köpte Autodesk nyligen ett mindre bolag som heter Creative Market (läs mer på ) Autodesk menar att Creative Market är ett lämpligt tillskott till de tjänster som företaget redan erbjuder.

I övrigt har ju Autodesk ganska nyligen kommit med tjänsten BIM 360. Lösningen kan vara värd att prova för även den kan användas till att ta spännande foton. Det är den nya molnbaserade lönsingen som är väldigt bra om man vill ta bilder utomhus på byggarbetsplatsen
Taj

Läs artikeln i sin helhet på BIMforum