TV 4 AB

Blip.se - Ny mötesplats på nätet för unga och spelintresserade

Pressmeddelande   •  Okt 09, 2003 13:05 CEST

I dag lanserar TV4 interaktiv en ny web-community - www.blip.se. Grunden för blip.se är TV4 interaktivs framgångsrika sajt Spel.tv4.se som har över 650 000 registrerade medlemmar och cirka 388 000 unika besökare per månad. Allt som idag är gratis på Spel.tv4.se kommer även att vara gratis på Blip.se men nya avancerade funktioner kommer att finnas tillgängliga genom ett premiummedlemskap. Medlemskapet kan tecknas som årsmedlemskap, men också halvårs-, månads- och veckomedlemskap kommer att finnas som alternativ och kommer att kunna betalas via de vanligaste kreditkorten, mobiltelefonen, betaltelefonnummer och virituell plånbok på nätet. Årsavtalet kommer att kosta mindre än 50 öre om dagen.

- Att vi nu börjar ta betalt för vissa av våra tjänster är ett sätt att finansiera den stora trafik och de utvecklingskostnader vi i dag har på vår spelsajt. Jag är övertygad om att besökarna kommer att uppskatta det mervärde ett medlemskap innebär och anse att de nya funktionerna är väl värda den lilla kostnad som det trots allt handlar om, säger Kajsa Medin Hansen, vd TV4 interaktiv

Premiummedlemmar kommer bland annat att kunna ta del av en turneringsfunktion där man kan utmana varandra i organiserade turneringar, en klanfunktion som innebär att man kan gå ihop ett antal medlemmar och utmana andra, chattar, och mycket annat.

För mer information kontakta Kajsa Medin Hansen. vd TV4 interaktiv, 08- 729 07 13, kajsa.medin.hansen@tv4.se