Dataföreningen i Sverige

Blir du blåst eller har du koll? Konferensen Software Metrics tar nyckeltalen på allvar

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2009 11:16 CEST

Framgångsrika företag litar till nyckeltal för faktabaserade beslut inom systemutveckling/-förvaltning. Därför anordnar Dataföreningen konferensen Sofware Metrics där framgångsrika IT-chefer och CIO:er delar med sig av sina praktiska erfarenheter om hur de använder nyckeltal i verksamheten.

Konferensens Key Note Speaker är Capers Jones som ska tala över temat "Vad kännetecknar de framgångsrika - en internationell utblick". Capers Jones är grundare av och Chief Scientist Emeritus vid Software Productivity Research LLC, och är en av de internationellt främsta inom området Software Measurement. Jones har skrivit ett flertal böcker, medverkar ofta vid internationella konferenser och anlitas som oberoende expert vid juridiska tvister. Capers Jones kommer att visa hur man med hjälp av mätning och mätdata inom systemutveckling / -förvaltning kan uppnå positiv effekt ur ett flertal perspektiv, allt baserat på en stor mängd data från olika typer av företag. Capers Jones deltar via länk.

Vid konferensen deltar även följande personer:

• Fredrik Runnquist, fd Swedbank, "Mer IT för pengarna".
  • Anders Persson, Apoteket, "Behåll kontrollen över outsourcade projekt"
  • Ulf Sallfeldt, EDS/HP, "Sourcingtjänster baserad på outtalade förväntningar eller fakta"
  • Inger Gran, DFS, "Dataföreningen gör skillnad"

Konferensen avslutas med en paneldebatt ledd av moderator Ulf Leopoldson, där Fredrik Runnquist, Anders Persson och Ulf Sallfeldt besvarar och debatterar auditoriets frågor.

När? 2009-05-28, kl 13.00 - 17.00, registrering från 12.30
Var? DF Kompetens, Vasagatan 8-10, Stockholm.
Vilka? Öppet för alla
Kostnad? SEK 700 för medlemmar. SEK 1400 för icke medlemmar, medlemskap i Dataföreningen ingår.
Arrangör: Dataföreningen i Sverige, Stockholmskretsen
Sista anmälningsdag: 2009-05-20
Anmäl dig här: http://natverk.dfs.se/node/7749/signup

Om Dataföreningen
Dataföreningen är till för alla som använder datorer och IT i jobbet - och som vill utvecklas och bli bättre på det dom gör. Det vill säkert du också. Det finns 25 000 medlemmar i Dataföreningen som tillsammans bildar en enorm kunskapsbank.

dfs.se är både en mötesplats för våra medlemmar och en informationskanal för dig som är intresserad av IT-relaterade frågor och vill veta vad Dataföreningen gör. Vår egen medlemsdrivna nyhetstjänst DF Redaktionellt levererar aktuella nyheter och trendspaningar.

På webben söker medlemmar kunskap och kontakter, t ex i nätgrupper eller nätverk. Nätgrupper utbyter idéer och erfarenheter om ett ämne via nätet. Vem som helst kan starta en nätgrupp och även e-medlemmar kan delta. Nätverken ordnar fysiska träffar med aktuellt innehåll. Som medlem kan du anmäla dig till ett eller flera nätverk, ta del av andras kompetens och dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper.