Amvina AB

BLISS Sthlm byter namn till Vinter & Bloom

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2015 08:10 CEST

Den 26 augusti 2015 lanserade Amvina sitt nya varumärke Vinter & Bloom som är en vidareutveckling av tidigare BLISS Sthlm.

I och med namnbytet presenterades en helt ny kollektion ”Mini Dots” som omfattar åkpåsar, regnskydd och sittdynor i sobra skandinaviska färger.

”Till Vinter & Blooms babyprodukter har vi hämtat inspiration från de skandinaviska årstiderna som vi kombinerat med bra materialval som passar ditt barnrum, hem eller ute på den lekfulla utflykten.” säger Ruby Planberg, Product Manager hos Amvina.

I sortimentet finns även bäddtextilier och babyfiltar. Senare i höst kommer även en helt ny serie med noga utvalda träinredningsdetaljer att lanseras.

”BLISS Sthlm introducerades 2012 och blev snabbt ett välkänt varumärke inom babytextil i Skandinavien, men för att vi nu ska kunna fortsätta att växa ute i världen så ville vi hitta ett varumärkesnamn som bättre beskriver tanken bakom våra produkter” säger Mats Planberg, VD hos Amvina.

För ytterligare information eller bilder, kontakta Jessica Engelbrecht, Marketing Manager Amvina AB. Tel 08‐732 88 50 eller jessica.engelbrecht@amvina.se.

Vinter & Bloom är inspirerat av de skandinaviska årstiderna – grönskande vår, varma somrar, färgglada höstar och frostiga vintrar. När du inreder barnrummet, ditt hem eller ska på lekfulla utflykter har vi fångat årstiderna i vår design. Genom våra filtar, Oeko‐Tex textilier och vår träinredning vill vi dela vår passion för den vackra skandinaviska designen med dig och dina närmaste.

Amvina är ett svenskt import- och grossistföretag som säljer baby-, barn-, gravid- och föräldraprodukter till detaljhandeln i Norden. Vår filosofi är att göra praktiska, säkra och designade produkter tillgängliga för den nordiska marknaden. Bland våra varumärken finns bland annat Diono, Hippychick, Pabobo, Skip Hop, Vinter & Bloom och Walltastic.