Ecoloco

Blivande ekodrottning väljer Green Cotton

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 10:50 CEST

EcoFlash 090401  (läs gärna webbversionen med bilder)

HKH Kronprinsessan Mary av Danmark är en förebild för många småbarnsföräldrar som försöker leva miljövänligt.

Mary, som också kallats modeprinsessan, väljer gärna danska ekologiska kläder till sina barn. Hon har visat ett särskilt intresse för Green Cottons ekokläder och deras arbete med ekologisk produktion och fairtrade.

- Mary står ju för både glamour och eko. Med sitt engagemang för gröna val visar hon att ekologiskt kan vara både färgglatt, vackert och lite lyxigt, säger Loa Brynjulfsdottir på Ecoloco

Webbutiken Ecoloco, som säljer glada ekologiska barnkläder och babykläder, lanserar nu Green Cottons ekologiska vårkollektion för bebisar (storlek 56-86).

- Med sina starka färger och glada mönster tilltalar Green Cotton både barnen och deras föräldrar. Kläderna sitter bekvämt och passar lika bra till lek som till fest, säger Loa på Ecoloco.

Det danska företaget Green Cotton har, genom sitt moderbolag Novotex, varit en pionjär inom ekologisk textilproduktion sedan 80-talet och vunnit mängder av priser och utmärkelser för sitt miljöarbete.

Ecoloco erbjuder eko från topp till tå (för barn 0-7 år). Allt i butiken - allt ifrån ytterkläder till strumpor och kalsonger - är certifierat ekologiskt. På den egna bloggen och i nyhetsbrevet erbjuder Ecoloco råd och tips på hur man kan leva bättre i samklang med naturen.

Håll koll på Veckans Outfit (25% rabatt) genom RSS-flöden och Twingly

______________________________________________

Mer information och pressbilder

Loa Brynjulfsdottir, vd på Ecoloco
Mail: info(at)ecoloco.se

www.ecoloco.se

Ecoloco är en webbutik som säljer glada ekologiska barnkläder, babykläder, barnskor och ekotofflor samt amningstoppar och mammakläder. Ecoloco är spanska för "tokig i ekologiskt" och allt i butiken är certifierat ekologiskt. Bland de utvalda danska och svenska ekomärkena finns Nanoou, Green Cotton, Serendipity, Bellio, Katvig, Franka Sthlm, Duns, BlåTomat, byJezz, Mini-O, mini MOW och Kavat Eko-Logic.