Poolia

Blivande VD på Poolia köper aktier i bolaget

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2003 08:56 CEST

Erik Strand blir fr.o.m. den 1 oktober ny VD på Poolia. Han har i veckan köpt 100 000 Poolia B aktier.

- För mig känns det naturligt att gå in som delägare i det bolag som jag kommer att verka i. Bemanningsbranschen är en framtidsbransch och Poolia är som bolag väl positionerat för att skapa tillväxt.

För mer information, kontakta:
Erik Strand, tfn: 0733-92 98 00
För bokning av intervjuer och beställning av bildmaterial, ring eller e- posta till Christina Ekedahl Lingdén. E-post: christina.ekedahl- lingden@poolia.se, tfn: 073-944 50 75.

Poolia är ledande inom kvalificerad bemanning och finns på ett 25-tal orter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Verksamheten omfattar tjänsteområdena Personaluthyrning, Rekrytering / Search och Outsourcing. Poolia Professionals erbjuder kvalificerad personal inom yrkesområdena Ekonomi, Bank & Finans, IT, Kontor, HR, Lön, Teknik, Sälj & Marknad, Juridik, Vård samt Life Science. Dotterbolaget Uniflex är en av de största aktörerna inom generell bemanning. Uniflex erbjuder tjänsterna reception, kundtjänst, växel, call-center, lager, industri och internservice.