Universal Music Sweden

Bloggerskan Dessie släpper debutsingeln Whatcha Got

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2011 11:37 CEST

Idag, måndag 20 juni, släpper bloggerskan Desiree Nilsson, mer känd under namnet Dessie, sin debutsingel Whatcha Got.

Singeln är skriven och producerad av Trinity, som också skrivit hitlåtar åt Agnes, Pussycat Dolls, Lazee och den australienska duon The Veronicas, Whatcha Got kommer också med en remix av Seb1Beatz. Samtidigt är det premiär för videon till Whatcha Got.

- Jag har spelat in låten för att jag fick en förfrågan om det i somras. Självklart tackade jag  ja till den möjligheten, säger Dessie. Alla drömmer ju om att få bli artist i tonåren, så att just jag fick chansen känns sjukt och overkligt! Och jag är jätteglad för det!

17-åriga Dessie är en av Sveriges allra största bloggare, med nästan 60 000 läsare som följer hennes liv och vardag varje dag på bloggen www.dessies.se, som ligger på bloggportalen Werun.se.

Lyssna på Whatcha Got på Spotify

Köp Whatcha Got på iTunes