Wyatt Media Group

Bloggkoll tar bloggläsningen till en helt ny nivå

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 10:10 CEST

Bloggkoll.com, gratistjänsten som hjälper medlemmar att samla nya blogginlägg från sina favoritbloggar på ett och samma ställe, har utvecklat användarnyttan ytterligare och släpper nu en helt ny version av sin bloggläsningstjänst som minskar friktionen mellan användaren och gränssnitten.

Bloggkoll, som har över 650 000 sidvisningar i veckan och tiotusentals medlemmar som följer sina favoritbloggars nya blogginlägg, har nu utvecklat sitt användargränssnitt för att göra det ännu enklare för sina användare och medlemmar.

Google reader, bloglines och andra rss-läsare har försökt göra bloggläsning enkel genom att låta användaren läsa alla inlägg på deras sida, fast i oformaterad form, därmed har de enskilda bloggarnas unika layout och kommentarer helt gått förlorade.

- Vi på Bloggkoll har nu kommit på en helt ny lösning som vi kallar Muffin, vilket är en liten list längst ner i webbläsaren som gör bloggläsningen mycket lättare och samtidigt erbjuder läsaren hela interaktiviteten med bloggen. Efter att du har gått in på ett nytt inlägg via Bloggkoll kan du direkt gå vidare till nästa olästa inlägg via Muffin, utan att man måste klicka vidare och öppna nya fönster för att få ta del av kommentarer, länktips etc., säger Mattias Swenson, Bloggkoll.

Bloggkolls lösning gör att du bläddrar bland nya inlägg direkt från bloggarna du läser, utan att tappa något av bloggens originalitet. Bloggkolls nya funktion inkräktar inte på bloggarnas reklamannonser som vissa andra bloggläsare utan är att betrakta som en utveckling för att göra bloggläsning enklare.

Muffin är en list som öppnas längst ner i webbläsaren. Genom den beprövade frames-tekniken kombinerat med AJAX kan användaren ha kvar listen samtidigt som användaren interagerar med bloggen.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Hanzon
PR- och Kommunikationschef, Wyatt Media Group
magnus.hanzon@wyatt.se

Mattias Swenson
Marknadsansvarig Bloggkoll.com
0762-12 04 64
mattias.swenson@bloggkoll.com

________________________________________________________________
Bloggkoll.com är en lättanvänd bloggläsare. Bloggkoll.com samlar alla nya inlägg från varje medlems favoritbloggar på samma ställe och meddelar när någon av dem har uppdaterats. Idag har sajten över 35 000 medlemmar i Sverige, varav 84 % är tjejer som huvudsakligen följer modebloggar. Bloggkoll.com startades i Sverige i oktober 2007. Sedan Juni 2008 har Wyatt Media Group investerat i bloggkoll.com, vilket har resulterat i att sajten har fördubblat antalet medlemmar. För mer information se: www.wyatt.se / www.bloggkoll.com