Mikz (Danir Marketing)

Bloggprofilen Tyra Sjöstedt nysatsar tillsammans med andra kändisar – öppnar App-kanal i Mikz.

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 14:04 CEST

Tyras

Tyra Sjöstedt är en av Sveriges absolut starkaste bloggprofiler. Hennes blogg, Tyras, har varje vecka över 250 000 läsare och hennes hästblogg, Tyras Hästar, är Sveriges största i genren.

Nu startar Tyra en kanal i Mikz. I Tyras kan man följa allt som händer runt Tyra genom fyra underkanaler. I huvudkanalen Tyras Exklusiva publiceras exklusiva videoklipp där hon delar med sig av sina hästkunskaper, tips och råd. Här kommer hon också att utlysa tävlingar och skriva om sina djur, blir material som inte publiceras någon annanstans. De övriga kanalerna är samlingskanaler för allt som Tyra skriver om på hennes befintliga bloggar och social medier.

– Jag är själv så trött på att behöva gå in på 100 olika sidor för att kunna följa det som intresserar mig. Just därför är Mikz så bra. Det är jättekul att ha en app som Mikz, där allt är samlat. Mina följare behöver bara klicka för att följa mig, så får de löpande uppdateringar om allt, säger Tyra Sjöstedt.

– Mikz är otroligt duktiga och sitter på mycket kunskap och möjligheter som jag tidigare inte haft. Jag ser gärna att min hästblogg även blir stor internationellt, eftersom det inte finns så många sidor för hästintresserade utomlands. Jag är otroligt glad för detta samarbete och att få jobba med så många duktiga människor.

Bloggare i Mikz

– Det här är ytterligare ett steg framåt för Mikz expansion i Sverige. Vår vision är att jobba med de största bloggarna och kändisarna och fortsätta fylla på i Mikz. Vad Mikz kan erbjuda kändisar och bloggare, är en unik plattform som samlar alla deras befintliga bloggar och sociala mediekanaler. På så sätt kan deras följare enkelt ta del av deras inlägg. Fansen ska inte behöva gå in på olika sidor för att kunna få en bra överblick, säger Istvan Beres, VD för Mikz Norden & Polen.

– Tyra är Sveriges största bloggare inom ett special- område som attraherar många följare. Att vi får bygga upp denna kanal och satsa tillsammans internationellt är förstås riktigt roligt, kommenterar Istvan Beres.

Om Mikz

Med Mikz i mobilen är det lätt för användarna att hitta och följa sina favoriter. Med ett par enkla knapptryckningar kan de skapa sin egen Mikz av kändisar, nyhetskällor, bloggare och varumärken – alltid tillgängligt när man har en stund över. På så sätt blir det smidigare och enklare att hänga med i flödet av allt som händer och bara ta del av det man gillar, inspiration, snabba nyhetsuppdateringar och massor av specialerbjudanden från utvalda varumärken.

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.