CMMK

Blom Sweden rekryterar marknadschef

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 08:29 CET

.
Bodil Sundberg har anställts som marknadschef på Blom Sweden (Blom Swe AB och TopEye AB), med placering på kontoret i Sollentuna. Bodil är civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi. Hon har tidigare arbetat med försäljning och affärsutveckling inom mobilt internet, men också verkat som konsult samt drivit egen verksamhet som designer av silversmycken med Skandinaviska influenser.

På Blom Sweden skall Bodil bl a arbeta med att stärka företagets position på den snabbt växande marknaden för flygfotografering och geografisk information samt utveckla kundstöd och CRM-system.
---------------------------------------------------------------------------

Blom Sweden består av Blom Swe AB och TopEye AB, med kontor i respektive Stockholm och Göteborg. Man är ett helägt dotterbolag till den norska börsnoterade företagsgruppen Blom.

Blom är Europas ledande leverantör av geografisk information. Företaget arbetar med insamling, bearbetning och försäljning av högkvalitativ kartinformation. Koncernen har mer än 1000 anställda i 12 länder och omsättningen år 2007 beräknas hamna på NOK 1,2 miljarder eller Euro 140 miljoner. Företaget har betydande finansiella, personella och tekniska resurser som gör det möjligt att genomföra även mycket omfattande projekt över hela världen.

För mer information kontakta:

Håkan Sterner, VD, Blom Swe AB

Välkommen också till vår hemsida www.topeye.com