Bluegarden AB

Bluegarden ingår samarbete med e-conomic

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 12:22 CET

Bluegarden och e-conomic är skandinaviska aktörer på marknaden för webbaserade tjänster mot landets småföretagare. Från och med idag kan de erbjuda en helt webbaserad lösning för lönehantering och bokföring till kunderna i Sverige, Norge och Danmark. Bluegarden fokuserar pålagar och regler gällande löner och e-conomic på bokföring, reskontra och momsrapport.

Starka partners
-På Bluegarden har vi tradition av att samarbeta med duktiga partners inom områden som kompletterar löneadministrationen. Tillsammans med e-conomics kan vi erbjuda en integrerad lösning inom lön och bokföring som underlättar den dagliga driften för småföretagaren. Med det breddade erbjudandet hoppas vi kunna möta behovet hos ännu fler företagare, Lösningen kommer att finnas tillgänglig via våra egna kanaler samt via banker, säger Roger Karlsson, affärsområdesansvarig för Bluegarden Lön.

-e-conomic fokuserar på att leverera Sveriges bästa bokföringsprogram på nätet. Därför har vi samarbetspartner på olika områden där det ger våra kunder en fördel. Integrationen med Bluegarden är ett led i att göra e-conomic till en del av en komplett verktygslåda för alla verksamhetssystem ett företag kan behöva, säger Markus Åberg, Sverigechef för e-conomic.

Om Bluegarden Lön
Bluegarden Lön är ett komplett, webbaserat lönesystem i enlighet med rådande svenska lagar och avtal. Tjänsten är särskilt utvecklad med småföretagarens behov i åtanke och förutsätter inga förkunskaper om lönehantering. Viktiga rapporter, statistik och bokföringsunderlag genereras automatiskt direkt i tjänsten. Uppdateringar och backuper sköts av Bluegarden.

Om e-conomic
e-conomic är Skandinaviens ledande leverantör av internetbaserade bokföringsprogram. Detta är det första bokföringsprogrammet som fullt ut drar nytta av internets möjligheter för flexibla, användarvänliga och lättillgängliga lösningar. e-conomic kostar från 69kr i månaden, inga startavgifter, bindningstider eller uppsägningsavgifter. Du får ett komplett bokföringsprogram med fakturering där även supporten ingår i den låga månadskostnaden.

För mer information kontakta:
Roger Karlsson på Bluegarden, telefon 0768 304 025. Roger.karlsson@bluegarden.se, www.bluegarden.se/lon

Markus Åberg på e-conomic, telefon 08 562 766 90. info@e-conomic.se, www.e-conomic.se

Bluegarden är en helhetsleverantör av löne- och HR-lösningar och har varit i branschen sedan 1979, tidigare under namnet Växjö PA-konsult AB. Bluegarden ingår i Multidata-Bluegardenkoncernen, Skandinaviens ledande löne- och HR-leverantör med 650 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Erbjudandet består av löne- och HR-lösningar via system eller outsourcing. Varje månad hanteras över 600 000 svenskars löner i någon av Bluegardens löne- och HR-lösningar. I den svenska verksamheten arbetar 150 personer på kontoren i Sundsvall, Stockholm, Göteborg, Växjö och Malmö.