Bluegarden AB

Bluegarden nu i Finland

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2010 13:08 CET

Multidata-Bluegarden har ingått ett strategiskt partnerskapsavtal med det finska bolaget Silta. Silta är en av de ledande leverantörerna  av löne- och HR-tjänster på den finska marknaden.

Avtalet med Silta gör att den skandinaviska löne- och HR-koncernen Multidata-Bluegarden stärker sin närvaro på den nordiska marknaden. Silta är en ledande aktör i Finland och avtalet innebär att Multidata-Bluegarden nu kommer kunna kontrollera och hantera kundernas löne- och HR-data över landsgränserna i hela Skandinavien och i Finland.

-Tack vare avtalet kommer vi nu kunna erbjuda våra tjänster till stora, nordiska företag med verksamhet på den finska marknaden. Som koncern märker vi en ökad efterfrågan på lösningar som även täcker in Finland, berättar koncernchefen Helge Kaltoft.

-Samarbetet gör det möjligt för företag att kontrollera löne- och HR-data över landsgränserna och därigenom uppnå effektivitetsvinster i de processer som rör lön och HR. Konkret betyder det att en chef kan godkänna tidrapporter eller liknande utan att behöva sitta i samma land som medarbetaren, fortsätter Helge Kaltoft

If första nordiska kunden
Den första kunden som drar nytta av samarbetet är försäkringskoncernen If.

-För Ifs räkning tar vi fram en gemensam lösning för de fyra nordiska länderna med planerat lanseringsdatum augusti 2010. Vi har ett ytterligare antal kunder vi räknar kunna etablera samarbete med under nästa år. Vi är i konkreta förhandlingar med tre-fyra företag, kommenterar Helge Kaltoft.

För ytterligare information kontakta:
Koncernchefen Helge Kaltoft, tel: +45 7225 9100

Fakta Silta

• Erbjuder helhetslösningar inom personaladministration för hela personalprocessen
  • Har 377 anställda
  • Har Finlands populäraste lönesystem

Om Multidata-Bluegarden

Skandinaviens ledande leverantör av löne- och HR-lösningar, erbjuder ett brett spektrum av tjänster inom lön och HR såsom lönesystem och outsourcing. Varje år hanteras cirka 30 miljoner löner i koncernens lösningar, en marknadsandel på 20 procent. Totalt drygt 90 000 skandinaviska kunder. 650 medarbetare fördelat på 13 kontor i Norge, Sverige och Danmark. Ägs av de danska bankerna.