Bluerange Sweden AB

Bluerange driftar Herencos första egenstartade nyhetssajt

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 10:10 CET

Först ut i Herencoägda Hallpressens digitala satsning är lokaltidningen Skövde Nyheter, vars nyhetssajt lanseras idag. Bluerange är det företag som fått förtroendet att drifta webbplatsen som förväntas få höga besökssiffror och bli väldigt omtyckt i Skövde med omnejd.

Bluerange har sedan tidigare ansvarat för driften av Jönköpings största nyhetssajt Jnytt, som även den ingår i Hallpressen.
– Vi är väldigt stolta över förtroendet och ser fram emot att vara en del av Hallpressens digitala satsningar även i framtiden, säger Nebojša Mitrović, affärsområdeschef för Hosting på Bluerange.

– Det var ett enkelt och naturligt beslut att fortsätta med Bluerange som ansvariga för ytterligare en nyhets-sajt inom Hallpressen. De har alltid garanterat, men framför allt levererat, en mycket stabil och tillförlitlig drift och support, säger Daniel Bacelj, chef för Digitala Medier på Hallpressen.

Lokaltidningen Skövde Nyheter lades ner 2007, men återuppstod som gratistidning den 14 april tidigare i år. Nu kommer så även lokaltidningen som nättidning på skovdenyheter.se. Detta är den första nyhetssajt att lanseras av en rad planerade för Herencoägda Hallpressen.

Vid frågor kontakta:

Nebojša Mitrović, affärsområdeschef Hosting på Bluerange
nebojsa.mitrovic@bluerange.se
036 - 34 59 04

Daniel Bacelj, chef för Digitala Medier på Hallpressen
daniel.bacelj@hallpressen.se
036 - 30 41 54

Bluerange tillhandahåller IT- och internettjänster i våra tre affärsområden Hosting, Webb och IT.  Vi erbjuder expertis och tjänster för bland annat webbplatser, e-handel och internetmarknadsföring samt IT-support på plats och hostingtjänster från egna datahallar. Omsättning för 2011 beräknas till ca 25 MSEK.