Bluerange Sweden AB

Bluerange och stallet.se förlänger samarbetet

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2007 13:55 CEST

Stallet.se är Sveriges största och roligaste mötesplats för hästintresserade ungdomar! På Stallet.se sköter du om ett eget stall. Du tränar dina drömhästar, tävlar i hästutställningar, kelar med husdjuren och träffar nya hästgalna vänner. Stallet.se har blivit en stor succe och är idag en av Sveriges största communitys tillsammans med bland andra Lunarstorm. Stallet.se är enligt oberoende mätningar den sajt på nätet i Sverige som har längst besökstid. Stallet.se lanserades i slutet på 90-talet.

Stallet.se startade i Sverige men finns numera även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Holland, England och Spanien. Stallet.se har idag ca 870 000 registrerade användare och mer än 100 000 loggar dagligen in på webbplatsen.

Sudd AB utökar nu sin satsning på webbaserade communitys och tittar på etablering av stallet.se i fler länder. Dessutom planerar man att lansera två nya sajter i samma anda som stallet.se. Satsningen har blivit möjlig genom mediaföretaget Egmont som går in som delägare i Sudd AB. Vad de nya sajterna handlar om är fortfarande hemligt och avslöjas först i samband med lansering, men så mycket kan sägas att djurälskare och nöjeslystna kommer att få sina behov tillgodosedda.

Vi på Bluerange är stolta över att ha fått förnyat förtroende. Bluerange har varit med ända från starten i slutet på 90-talet och har under åren stått för driften samt tillsammans med Sudd utvecklat och optimerat den kod som ligger till grund för webbplatsen idag. Vid starten fick sajten plats på en gemensam server i vårt webbhotell, men idag krävs 14 servrar och sajten har miljontals sidladdningar varje dag! Vi ser framtiden an med tillförsikt och kommer göra investeringar för att kunna utföra vårt uppdrag med bibehållen kvalitet.

Så här säger Sudd AB:s VD Hans Blomberg: "Bluerange är en professionell leverantör med mycket hög tillgänglighet, både vad avser uppetider och support. Teknisk personal med hög kompetens kombinerat med programmeringsexpertis garanterar den bästa driften och supporten. Sammantaget gör detta att vi känner oss trygga och förvissade om en högkvalitativ drifttjänst, vilket är anledningen till att vi stannat hos Bluerange alla dessa år."

För mer information, kontakta:
Nichlas Melin
VD, Bluerange Technologies AB
+46 (0)705-18 54 21
nichlas.melin@bluerange.se

Hans Blomberg
VD, Sudd AB
hasse@sudd.nu

Bluerange erbjuder användarvänliga och lättillgängliga IT- och internettjänster med syfte att underlätta, förbättra och effektivisera för våra kunder. Bluerange levererar tjänster med hög kvalitet inom fyra affärsområden; Hosting, Application Web och IT. Verksamheten startade 1996 och vi är idag 18 anställda som jobbar med drygt 1.400 små och medelstora företag. Läs mer på www.bluerange.se.