Jakobsson Reklam & PR

BMW gasar i lokal TV

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2012 08:57 CET

BMW-återförsäljaren Paulssons Bil fortsätter sin satsning på lokal TV-reklam. För tredje året i rad lanseras nu en serie filmer som tagits fram av den Helsingborgsbaserade produktionsbyrån Animero. Filmerna följer temat ”När du älskar att köra” och första filmen ut är ”Dinner”.

”Det är något speciellt med att äga och köra en BMW och det förmedlas bäst på film” säger Maria Knutsson, säljare på Paulssons Bil. ”Vi märker att fler människor upptäckt att BMW är ett intressant alternativ när de ska välja bil och att märket är mer ekonomiskt att äga och köra än vad de tidigare trott”.

Uppdraget till Animero var tydligt. BMW är ett oerhört starkt varumärke som står för kvalitet och körglädje. Det måste vara högsta kvalitet i både idéarbetet och i utförandet. ”Det är fantastiskt roligt att få arbeta med varumärket BMW samtidigt som det naturligtvis är en stor utmaning” säger Margareta Tello Mateo, projektledare på Animero. ”Vi har – med glimten i ögat – jobbat med känslan av att verkligen längta efter att få sätta sig i bilen”.

Filmerna har gett fler besökare i hallarna och nybilsförsäljningen har stadigt ökat sedan den första filmen började sändas för tre år sedan. Lokal TV-reklam ökar och tar en allt större del av reklamkakan. Fler och fler företag upptäcker att film har många fördelar i jämförelse med andra medier.

Se filmen här: http://www.youtube.com/watch?v=uDxlnrHLUT4&list=UUocHeLw6bF13YHX02z1ZHdQ&index=2&feature=plcp

För ytterligare information, kontakta:
Margareta Tello Mateo
Animero
252 21  HELSINGBORG
E-mail: margareta@animero.com
Web: www.animero.com

Ola Olsson
Paulsson Bil AB
Auktoriserad återförsäljare för BMW Group, Helsingborg – Ängelholm
Mobil: 0768-329773
E-mail: ola.olsson@paulssonbil.se
Web: www.paulssonbil.se

Paulssons Bil AB är auktoriserad BMW-återförsäljare i Helsingborg och Ängelholm. Sedan 2005 ägs företaget av Söderström-gruppen som även äger Förenade Motor och Förenade Bil.

Animero är en digital produktionsbyrå som arbetar med marknadsföring i digitala medier med kontor i Stockholm och Helsingborg. Bland uppdragsgivarna finns företag som TV4, Haribo, Kronägg och Universal Music.