Ottobock Scandinavia

Bo Rocatis Larsen och Ottobock i fortsatt samarbete under 2019

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2019 17:04 CET

Under flera år har Ottobock och Bo Rocatis Larsen samarbetat under aktiva former och det gör vi även under 2019. Bo är amputerad, men står på startlinjen till löparlopp, snowboardutmaningar och deltar i de tuffaste hinderbanetävlingarna på samma villkor som alla andra. På Ottobock är vi stolta över att kunna vara med och stötta som leverantör av proteser som matchar Bo, och som hejaklack!

Tävlingskalendern för 2019 är redan full av utmaningar. Under våren och sommaren är det bland annat Hell Night i Danmark, Toughest Malmö och Stockholm som gäller. Under hösten räknar vi in fyra hinderbanor varav Toughest i Köpenhamn i september är sista ”förberedelse”-loppet för att i november vara förberedd för världens tuffaste OCR – World’s Toughest Mudder i Atlanta USA! Bo har varit där två gånger tidigare så för tredje året håller vi tummarna för väder, temperatur, proteser och vinnarskallen Bo!

”Bo är en riktig one-legged-warrior med stenhård vilja, envishet och styrka när kämpar över hinderbanor, men vi vill också stötta personen och livsstilen som Bo bjuder på genom sin ödmjukhet och glädje. Han sprider engagemang genom föreläsningar, som speaker på lopp och har deltagit i TV där han alltid peppar och motiverar. Vi är stolta över att få vara med på resan tillsammans under 2019!” säger Pia Upola, Marketing & Communications, Ottobock.

Följ Bo Rocatis Larsen som #oneleggedwarrior:

Podcast Soundcloud

Ottobock är ett ledande varumärke på den ortopedtekniska marknaden. Via vår Nordiska organisation erbjuder vi högkvalitativa, innovativa och tekniskt avancerade produkter och tjänster som hjälper människor att återställa och förbättra sin rörlighet och självständighet. Tillsammans med våra dotterbolag Aktiv Ortopedteknik och Respecta har vi idag över 630 anställda i Norden, och en årlig omsättning på cirka 123 MEUR. Vårt moderbolag, Ottobock SE & Co. KGaA, är verksamt på 50 marknader över hela världen har en årlig omsättning på cirka 885 MEUR.