Oii

Bobo Choses från Barcelona finns nu i Sverige!

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2010 07:53 CET

Bobo Choses är barnkläder designade med mycket kreativitet och humor – Att ta sitt ansvar här i världen och göra rätt för sig blir allt viktigare. Det märks väldigt tydligt bland de märken som vi tar in på Oiidesign.se, säger Pierre Chamat, grundare av nätbutiken oiidesign.se.

Bobo Choses från Barcelona designar barnkläder med en unik stil full av humor. Samtidigt tar man det sociala ansvaret på stor allvar och har därför startat Act Social – en workshop-skola i Bangladesh där man ger kvinnor möjlighet att utbilda sig inom textil. Dessutom går 10 % av vinsten från Bobo Choses direkt tillbaka till skolan i Bangladesh.

– Vi som butik har ju också en stor möjlighet att påverka genom vilka märken vi erbjuder våra kunder, fortsätter Pierre. Men de som verkligen har makten är kunderna. Vi får se om de nappar på det här übertrendiga märket från Spanien.

Vill du veta med om oiidesign? Kontakta gärna Pierre Chamat, grundare av oiidesign.se, via e-post: pierre@oiidesign.se eller telefon: 0733-79 20 38