Bodén & Co Kommunikation AB

Bodén & Co inviger Stockholmsmässans nya superhall

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 15:36 CET

Bodén & Co vann uppdraget att producera invigningen av Stockholmsmässans nya utställningshall med moderna ytskikt och 10 000 kvadratmeter, designad av Alessandro Ripellino. Mässhallen i Älvsjö är byggd både för dagens och framtidens möten.

"Efter att ha gjort en Byråupphandling för invigningen valde vi Bodén & Co. De är duktiga på att kombinera kreativt tänk med med praktiska lösningar som fungerar när man ska ordna en stor invigning för många hundra personer", säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

Invigningsfesten den 24 februari 2010 arrangeras av Bodén & Co, som 2006 producerade den omtalade och prisbelönta invigningen av Rica Talk Hotel bredvid mässan.

"Vi är mycket stolta och glada över att ha fått uppdraget. Ambitionen är att skapa ett möte och en fest i världsklass. Vi kommer att bjuda på en interaktiv festupplevelse som ger alla gäster nya spännande insikter om framtidens möten. Gästerna kommer alltså genom olika typer av interaktion skapa mycket av innehållet på festen", säger Joakim Bodén, vd på Bodén & Co.

Invigningstemat för den nya supermässhallen är "Beyond", med fokus på framtidens möten, där deltagarnas alla sinnen ska stimuleras på oväntade sätt. Till invigningsfesten väntas drygt 1 000 VIP-gäster från hela Europa. Stockholms Stads ambition är att vara den ledande destinationen i norra Europa vilket går hand i hand med Stockholmsmässans arbete med att förstärka sin position som den ledande mässanläggningen i norra Europa.

"För att Stockholmsmässan ska fortsätta att vara en ledande aktör i norra Europa måste vi ligga steget före. Med vår nya mässhall vill vi låta besökarna få vara delaktiga fullt ut i de möten som arrangeras här", säger Patric Sjöberg, vd för Stockholmsmässan.

Om Bodén & Co

Bodén & Co är ett kommunikationsföretag som jobbar med event, film och research. Våra uppdragsgivare är landets ledande företag och organisationer. Vi strävar alltid efter att vara inspirationsskapande för våra kunder och vårt fokus är det personliga mötet mellan människor.

Fakta

Byrån etablerades 1991 och har idag ett 25-tal medarbetare. 2008 var byråintäkten 26 miljoner kronor och omsättningen 74 miljoner kronor.

Läs mer på www.bodenco.se

Joakim Bodén, VD