Miljöpartiet de gröna

Bodil Ceballos flitig motionär i riksdagen

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 15:30 CEST

Bodil Ceballos, riksdagsledamot för Gävleborg har under årets allmänna motionstid lämnat in ett stort antal motioner som kommer att behandlas i riksdagen under det kommande året. Hela 46 motioner har Bodil undertecknat.
– Allmänna motionstiden är den enda tid på året då vi riksdagsledamöter får lämna in motioner om precis det vi vill, övrig tid svarar vi på de propositioner som regeringen lämnar. Jag har valt att fokusera på mina hjärtefrågor om migration och utrikespolitik, säger Bodil Ceballos som är Miljöpartiets ledamot i utrikesutskottet.

En motion med lokal anknytning till Gävleborg som Bodil skrivit är den om passhandlingar vid anhöriginvandring, som i princip utgår från några fall i Gävle där somalier nekas återförening med sina barn.

En annan motion handlar om skärpta krav på svenska företag som arbetar i andra länder. Den är en fortsättning på en motion Bodil skrev för två år sedan med utgångspunkt i nedläggningen av Norrsundets pappersbruk.

Här kan man läsa samtliga motioner som Bodil Ceballos lämnat in under allmänna motionstiden, själv eller tillsammans med andra ledamöter:

FÖR VIDARE INFORMATION:
Bodil Ceballos 070-573 33 80