Exova METECH

Bodycote Metech blir Exova Metech

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2009 16:29 CEST

I och med att CD&R - Clayton, Dubilier & Rice förvärvat Bodycote Testing Group från Bodycote Plc, har vi under de senaste månaderna genomgått ett arbete för att ta fram ett nytt namn för vår koncern. Det har resulterat i att Bodycote Testing group byter namn till Exova, och innebär för vår del att Bodycote Metech som ingår i koncernen blir Exova Metech.

Ett nytt namn och en ny identitet som på ett bra sätt avspeglar bolagets framtida inriktning, vision och värderingar.

Exova har 4000 anställda, 130 testlaboratorier och finns representerade i 25 länder. Av dessa finns inom Exova Metech 260 anställda, 14 kalibreringslaboratorier och vi finns i 5 länder.

Som kund eller leverantör till Bodycote Metech, nu Exova Metech, kommer du att möta samma personer som tidigare hos oss. Vi ber dig att uppdatera dina uppgifter för att säkerställa kontinuitet i våra fortsatta kontakter och tjänster.

Vi ser fram emot att stödja våra kunder och att fortsätta skapa mervärde genom att leverera högkvalitativa tjänster med målsättning att överträffa förväntningar. Vi är entusiastiska över att få skapa ett positivt och nytt varumärke baserat på kompetenta medarbetare och effektiva verktyg.

Det föreligger inga direkta förändringar av villkor för vårt företag. Våra ackrediteringar och vårt organisationsnummer kommer att förbli desamma.

Med vänlig hälsning,

Hans Åberg
Exova METECH AB

E: hans.aberg@exova.com

www.exovametech.se
www.exovametech.com

www.exova.com
www.cdr-inc.com/investments/exova.php

###

Exova METECH erbjuder kalibrering av mätinstrument och kompletta servicelösningar inom mätdonshantering till kunder inom Flyg, Försvar, Energi, Medicin, Fordon, Telecom, Elektronik och Mekanisk industri. Totalt finns Exova METECH på 14 anläggningar i Norden och Tyskland med ca 260 anställda.

Företaget ingår i Exova Group, som världen över tillhandahåller konsulttjänster inom materialteknik, provning och kalibrering.

Läs mer på www.exovametech.se