Tunnelbolaget i Stockholm AB

Bodyflight Sweden startar försäljning på ny hemsida

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2014 14:27 CET

Vårt populäraste paket är: Julpaket 1.245krPresentkort på 4×60 sekunders flygtid

Max 2 personerKöp årets julklapp! Ta med någon som står dig nära och upplev två flygturer var till ett bättre pris. Passar även dig som vill flyga lite mer på en gång. Motsvarar totalt samma flygtid som 6 stycken fallskärmshopp från 4000 meter höjd!

Julpaketet - vårt populäraste paket

Om Bodyflight

Vem har inte drömt om att flyga? Bodyflight är en kul och spännande aktivitet där du får känna på hur det är att flyga din kropp. Känslan är den samma som att kasta sig ut från ett flygplan men i en säkrare miljö. Bodyflight Stockholm i Bromma simulerar frifallshastigheter på upp till 300km/h, men som förstagångsflygare flyger man på hastigheter kring 200km/h.

Vindtunneln

Beskrivning hur vindtunneln fungerar
Vindtunneln drivs av fyra stycken gigantiska fläktar med en total styrka på 2500hk. Dessa skapar ett luftflöde som når upp till en hastighet av 300km/h. Diametern på flygkammaren är 4,3m och höjden är hela 22m vilket gör det till världens högsta vindtunnel i sitt slag! Av flygkammarens 22m är 5m av glas där åskådare kan se när andra flyger.