Supportway AB

Början på slutet för telefonköer

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 10:20 CEST

Början på slutet för telefonköer

Tre minuter. Så länge har vi svenskar i genomsnitt tålamod att vänta i telefonkö. Längre än så får det inte ta. Därför lanserar Supportway andra versionen av sin gratisapp för iPhone och Android och den här gången med tre samarbetspartners; E.ON, Middagsfrid och SPP. Appen visar numera information om kötid och erbjuder uppringning för de konsumenter som vill kontakta Supportway´s samarbetspartners.

Supportway´s strategi har ända från början varit att få med branschledande kundtjänster som samarbetspartners. Så jag är inte förvånad över att det är just dessa företag som vi idag har glädjen att presentera som pionjärer i branschen, säger Kim Jonsson, grundare till Supportway.

E.ON tar samarbetet så långt att de visar sin realtids kötid för sex olika avdelningar direkt i Supportway´s app. Allt för att ge kunden ett enkelt val om när och hur de vill kontakta E.ONs kundsupport. Upplever kunden kötiden som för lång är det bara för kunden att beställa uppringning.

Supportway´s tanke om att sätta kunden i förarsätet i kontakten med vår kundsupport ligger helt i linje med våra ambitioner. Vår förhoppning är att kunden ska uppleva det ännu smidigare att kontakta oss genom Supportway´s app, säger Anders Håkansson,  VD E.ON Kundsupport Sverige.

Direkt efter samtalet till kundtjänsten har användaren möjlighet att betygsätta sin kundtjänstupplevelse i appen. Ett betyg som sedan presenteras på Supportway´s hemsida.

Middagsfrid har alltid utvecklats tillsammans med våra kunder. Vi brinner för att ge förstklassig kundservice och välkomnar ytterligare ett forum för att öka tillgängligheten till oss. Vår befintliga NKI är på 99 % och vi ser fram emot att få ett kvitto till på att vi gör rätt saker genom att använda och publicera betygen från Supportway’s app på vår hemsida., säger Angelique von Gegerfelt, vVD & Kundservicechef på Middagsfrid.

Vi vill vara nära våra kunder och det är i dialog med dem som vi utvecklas bäst. Vi har nyligen fått en utmärkelse för "Sveriges Bästa Kundservice 2012" (enligt QSurvey) och vill förbli bäst i klassen. Vår förhoppning är att vi med det här samarbetet med Supportway ska få bättre kunskap om hur vi uppfattas av våra kunder och på så sätt successivt komma närmre vår vision att få dem att också rekommendera oss, säger Mathias Norderstål, chef Kundcenter på SPP.

Supportway arbetar kontinuerligt med att utveckla nya funktioner i appen och att ansluta fler partners. Innan sommarens slut räknar entreprenörsbolaget med att ha anslutit åtminstone ytterligare en handfull partners, alla självklart föregångare inom kundtjänst.

Supportway erbjuder Sveriges kundtjänstguide med alla kundtjänster i en enda app.

Appen förenklar kontakten med kundtjänsten och låter konsumenter betygsätta sina kundtjänstupplevelser.