Piratpartiet

Bok och bibliotek: Piratpartiet - det enda partiet som vill prata kultur även efter valet

Pressmeddelande   •  Sep 25, 2014 11:08 CEST

I dag inleds den trettionde Bok- och Bibliotek-mässan i Göteborg. Piratpartiet är på plats för tredje året i rad. Partiet finns i monter E03:18 och kommer att prata om bibliotekspolitik och annat med besökarna. På fredagen deltar partiledaren, Anna Troberg, i en debatt om integritet och övervakning.

– Piratpartiet är det enda partiet som är på plats på årets bokmässa, men så är vi ju också det enda partiet som har ett tydligt fokus på framtidens kultur, säger Troberg. För oss är det alltid angeläget att prata om kultur med människor, även när det är fyra år kvar till nästa val.

Piratpartiet finns i monter E03:18

Anna Troberg deltar i följande debatt:
Debatt: "Tack. Du är registrerad."
Ett samtal om livet I en uppkopplad och övervakad värld.
Fredag - 11:00-11:45
Debattscenen, F-hallen
Medverkande: Anna Troberg, Torbjörn Tännsjö, Markus Bylund, Janne Teller och Daniel Akenine.

Troberg finns tillgänglig för intervjuer under hela mässan.

På bilden: Anton Nordenfur pratar piratpolitik på Bok- och bibliotek.

Anna Troberg
Partiledare
anna.troberg@piratpartiet.se

Om Piratpartiet

Piratpartiet är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet har idag över 50 aktiva systerorganisationer runt om i världen med folkvalda representanter i bland annat Tyskland, Island, Kroatien, Katalonien och Österrike.