Auto Europe Nordic

Boka hyrbil med mobilen

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2010 15:20 CET

Nu blir det än lättare att boka sin hyrbil. Det är hyrbilsmäklaren
Auto Europe som lanserar bokning via mobilen.

Under de senaste tio åren har antalet hyrbilar som bokas via internet ökat kraftigt och idag är webben den klart dominerande kanalen för hyrbilsbokningar. Men nu är det dags för nästa steg; mobilen.

- Hyrbilen i sig ger frihet för våra kunder. Då vill vi också erbjuda våra kunder de enklaste och mest effektiva sätten att boka sin hyrbil på. Nu kan de nå hela vårt utbud av hyrbilar runt om i världen via sin mobil säger David Karlsson, ansvarig för Auto Europe i Norden.

Den som från sin mobil surfar in på Auto Europes hemsida kommer nu automatiskt till den mobilanpassade siten. Där får kunden en tydlig presentation av utbudet, i en miljö anpassad för mindre skärmar, och kan på ett smidigt sätt göra sin hyrbilsbokning.

För mer information och bilder kontakta:
David Karlsson Auto Europe Nordic,
dkarlsson@autoeurope.com, mobil 070-724 96 00,

www.autoeurope.se

För att se den mobilanpassade siten via dator: www.autoeurope.se/mobile

Auto Europe är en världsledande hyrbilsmäklare som erbjuder sina kunder ständigt attraktiva prisnivåer på hyrbil i hela världen, utan att tumma på kvalitén. Med andra ord ska du inte förvänta dig mindre bara för att du betalar mindre. Vi har över 50 års erfarenhet från biluthyrning och har under senare år expanderat kraftigt. Idag erbjuder vi tillsammans med våra marknadsledande partners bilar på 7000 destinationer runt om i världen. Auto Europe’s huvudkontor ligger i Portland Maine, USA, medan den europeiska verksamheten har sitt huvudsäte i Munchen, Tyskland.