Bokadirekt AB

Bokadirekt förmedlar nu över 25.000 bokningar per månad

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 13:49 CET

Bokadirekts webbaserade tidbokningstjänst förmedlade under december 2009 över 25.000 bokningar. Majoriteten av dessa bokningar gjordes hos tjänsteutövare inom områdena skönhet, friskvård och hälsa.

Bokadirekt har under 2009 lagt ner mycket resurser på att utveckla sin sökmotor www.bokadirekt.se samtidigt som företaget inlett samarbeten med både Eniro och Lokaldelen vilket lett till en kraftig bokningstillväxt.

- Detta är ett bevis på att Bokadirekts tidsbokningssystem och onlinekalender är omtyckt på marknaden. Att våra kunder också finns bokningsbara via Eniro och Lokaldelen ger dem en unik konkurrensfördel, säger Christian Fricke, VD på Bokadirekt.

-Vi har under 2009 riktat in oss väldigt mycket på tjänsteutövare inom områdena skönhet, friskvård och hälsa men vi har också märkt av ett växande intresse från en rad andra branscher. Visionen är att våra tjänster ska underlätta för både tjänsteutövare och konsument och jag anser att dessa siffror mer än väl visar att vårt arbete går i rätt riktning. Målet är att under år 2010 förmedla över 500.000 bokningar fortsätter Christian Fricke.

Bokadirekt ägs idag av bland annat 6:e AP-fonden, IQube, Pelle Törnberg, Lars-Johan Jarnheimer och Ulf Sandberg.

För mer information:

Christian Fricke, VD, 070-9886661, christian.fricke@bokadirekt.se

Mattias Bogren, Marknadsansvarig, 073-6583845, mattias.bogren@bokadirekt.se

Besök vår hemsida: http://foretag.bokadirekt.se

Bokadirekt är en tidbokningstjänst med syftet att tillhandahålla en tjänst som administrerar bokningar via internet, mobilen och receptionist för tjänsteleverantörer. Med tjänsten kan verksamheten ha öppet dygnet runt för tidsbokning och kunderna kan själva välja när dem vill boka en tid. Förutom att tjänsteutövaren finns exponerad i företagets egen sökmotor www.bokadirekt.se är de också bokningsbara på www.eniro.se samt www.lokaldelen.se.