TUK AB

Boken Våga leda modigare! av Malin Trossing redan en succé!

Pressmeddelande   •  Dec 08, 2011 09:08 CET

Ledarskapsexperten och författaren Malin Trossings nya bok Våga leda modigare! Bra ledarskap är lättare sagt än gjort förhandsbeställdes i flera hundra exemplar och har redan blivit en succé. Boken gavs ut av ledarskapsförlaget TUK Förlag i Karlstad den 1 december och handlar om hur vi ska få modigare chefer och medarbetare, något som behövs för att kunna hantera vår tids tuffa krav.

Boken vänder sig både till ledare och HR-personer och ger kunskap och praktiska verktyg till hur vi skall nå bättre resultat med mod.

– I min första bok, Våga leda effektivt!, beskrev jag tekniker för att effektivisera arbetet och den växte fram när jag gjorde karriär parallellt med att få tre barn, säger Malin Trossing. När jag formulerade idéerna i den första boken insåg jag att en stor del av att lyckas leda effektivt faktiskt handlade om mod. Att våga ta beslut, stå för sin åsikt och att våga släppa det viktiga man har för händerna för att få gruppens resultat att bli bättre.

– Det är fantastiskt att se hur stort intresset kan vara för en ledarskapsbok redan innan den har släppts. Fast såväl praktiker som recensenter har lovordat Malins första bok som en värdefull handbok för ledare så egentligen borde jag väl inte vara förvånad säger Tomas Gustavsson, vd för TUK Förlag.

I boken Våga leda modigare! får du som ledare lära dig:
- Hur du blir en modigare ledare.
- Hur du får modigare medarbetare.
- Att hantera situationer modigare som till exempel att leda i motgång, att leda när du inte själv är expert och att våga agera som stötdämpare.

Dessutom har Malin intervjuat de tre modiga och inspirerande ledarna Pigge Werkelin (entreprenör), Elisabeth Styffe (chef SBAB), Marika Skärvik (vd Mentorius, Årets chef 2005) och återger deras syn på att få ett modigare ledarskap i boken.

Titel: Våga leda Modigare! Bra ledarskap är lättare sagt än gjort.

Förlag: TUK Förlag AB

ISBN: 9789186419165

Boken kan köpas av bokhandlare, beställas av TUK Förlag AB (www.tuk.se) eller via internetboklådor. Läs mer om boken på www.vagaledamodigare.se.

TUK Förlag AB ger ut böcker om praktiskt ledarskap.

Östra Kanalgatan 10, 652 20 KARLSTAD, Tel 054 – 527 82 00 ,www.tuk.se

TUK står får Träning, Utbildning och Kunskap.

Kontaktperson: Tomas Gustavsson, 0708 – 39 63 03tomas@tuk.se

TUK Förlag - praktiskt om ledarskap