Magnus Josephson AB

Boken Vinnande Anbud blir kurslitteratur på IHM

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2012 07:30 CEST

Den nya boken Vinnande Anbud kommer att vara kurslitteratur på IHM:s utbildningsprogram Public Bid Manager. Boken är skriven av Magnus Josephson och kommer att användas i kursdelen Anbudsmetodik (där Magnus också är kursledare).

Vinnande Anbud är en praktiskt upplagd bok med handfasta råd utifrån konkreta fall och kommer att vara till stor nytta både under utbildningens gång och senare då anbud ska skrivas hemma på företaget.  Kursavsnittet om anbudsmetodik kommer att ta upp hur arbetet skall organiseras för att skapa det vinnande anbudet, hur arbetsprocessen skall se ut från start och hur man bäst formulerar ett svar som är lätt att förstå och tycka om.

Övriga delar i programmet är: Framgånsgrik försäljning till offentlig sektor (kursledare och material Magnus Josephson), Offentlig sektor som kund (material av Magnus Josephson), Juridik med fokus på LOU:s viktigaste regler (material Magnus Josephson), Projektledning och Affärsmannaskap. Deltagarna gör också ett projektarbete på temat försäljning till offentlig sektor. Här finns mer information om utbildningsprogrammet.

Boken kan också beställas direkt från Liber förlag (via Adlibris).

Företaget Magnus Josephson AB, leds av Magnus Josephson, upphandlingsjurist och en av Sveriges mest anlitade experter på hur företag gör lönsamma affärer med offentlig sektor