Sveriges Managementkonsulter - SAMC

Boklansering: Inköp i förändring – om organisation, roll och styrning

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2010 15:54 CEST

Inköp i förändring – teori och praktik kring en allt viktigare funktion!

Inköp i förändring – om organisation, roll och styrning, som Liber nu lanserar, är den enda aktuella svenska boken på marknaden som belyser hur inköpsfunktionen fungerar, är organiserad och styrs. Internationell forskning kring ämnet pågår ständigt, och i denna bok framställer författarna resultaten på ett populärvetenskapligt och lättillgängligt sätt.

I boken varvas teorier kring inköp med författarnas erfarenheter från mångårigt konsultarbete i olika slags organisationer. I boken finns också exempel från ett tjugotal organisationer – såväl privata som offentliga – där författarna har gjort djupintervjuer med personer i ledande ställning och där skillnader belyses.

Boken vänder sig till dig som arbetar med eller studerar inköp, är medlem i ledningsgruppen eller sitter i styrelsen.

Om författarna:

Anders Kron har mångårig erfarenhet inom bank‐ och finanssektorn, både som linjechef och som konsult. Han har skrivit böcker, föreläst, hållit kurser och skrivit en mängd krönikor och artiklar.

Mikael Wallgren har arbetat i 20 år inom medie‐ och IT‐sektorn och som konsult. Han har föreläst, hållit kurser och skrivit flertalet artiklar.

Kontakt: anders.kron@andby.se, 070‐2520013 resp. mikael.wallgren@pharos.se, 070‐7178306

Fakta om boken:

Titel: Inköp i förändring – om organisation, roll och styrning

ISBN: 978‐91‐47‐09522‐3 Rek. internetpris: 265 kronor

Information: Förläggare: Lars Abramson, lars.abramson@liber.se  040‐25 86 24. För recensionsexemplar eller högupplöst bild kontakta Brita Krottler, sebrita.krottler@liber.se, 08‐690 93 27.

Sveriges Managementkonsulter är en branschförening som företräder managementkonsultföretagen och dess konsulter samt bidrar till utveckling av yrket managementkonsult och branschen. Vi är också medlemmar i Svenskt Näringsliv.