Vulkanmedia

BOKNYHET: ”ALLT ÄR CHEFENS FEL – om att välja rätt chef för att må bra på jobbet” av Maria Uggelberg

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2018 15:18 CET

Hur känns det på jobbet? Trivs du med din chef och känns företagsklimatet rätt för dig? Du kan inte prestera och vara ditt bästa jag om du inte mår bra på jobbet. Om du ofta känner dig energilös och otillräcklig behöver du göra en förändring.

Författaren och ledaren Maria Uggelberg säger att vi pratar mycket om hur chefer ska vara – men inte om vad vi själva kan göra för att hitta rätt chef. Hennes bok Allt är chefens fel handlar om hur du förstår vilken typ av ledarskap och företagskultur som råder på din arbetsplats och hjälper dig att förstå vad som är viktigt för dig. Vilken typ av chef du trivs med, vad som gör jobbet meningsfullt för dig och vad du drivs av. Boken ger dig stöd att genom medvetna val se till att jobba i ett klimat där du kan använda din fulla potential. Ett klimat där du känner dig uppskattad, inte bara för det du gör, utan också för den du är.

Uggelberg menar att vi behöver lära känna oss själva för att kunna se våra styrkor, våra värderingar och vad vi längtar efter. För att våga vara oss själva behöver vi söka oss till människor och miljöer som ger oss positiv energi. Det är när vi tillåter oss att bli berörda och engagerade som vi får tillgång till vår fulla kapacitet. När vi är stressade eller känner obehag så störtdyker vår motivation och kreativitet.

Hon säger: ”Vi kan välja ett klimat där vi har en chans att må bra. Vi kan välja bort de klimat där förutsättningarna inte finns. Och vi kan försöka se till att jobba med en chef som vi trivs med.”

Vilken typ av chef och vilket företagsklimat behöver du för att vara ditt bästa jag?

Sök boken på de största nätbutikerna!