Kraft & Kultur

Bokrea i Kraft&Kulturs bokhandel i Eskilstuna

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 11:57 CET

Kl 07.00 slog Kulturbutik, Kraft&Kulturs bokhandel i Eskilstuna, upp dörrarna till årets bokrea. Till skillnad från de stora konkurrenterna satsar Kulturbutik på att hålla så låga priser som möjligt under hela rea-perioden och använder sig inte av ”förstadagars-rabatter”.

Storsäljarna i årets rea är bästsäljartitlar som ”Hundraåringen som hoppade ut genom fönstret och försvann”, ”Frostnätter” men även Nobelpristagaren Herta Müllers ”Andningsgunga”.

Kokböcker har också en stor plats i bokreautbudet. I butiken i Eskilstuna understryker man också reans funktion som ett tillfälle där man rensar i hyllorna och där man som kund kan hitta riktiga godbitar till fantastiska priser.

I övrigt laddar man i butiken upp för ytterligare ett av Kulturbutiks framgångsrika författarsamtal, som denna gång är ett samarrangemang med ABF Sörmland och äger rum den 9 mars.

Under rubriken ”Arvet efter Olof Palme” kommer författarna Göran Greider och Henrik Berggren, samt den tidigare chefredaktören för Aktuellt i Politiken Enn Kokk att samtala. Vad hade Palme sagt om dagens politiska situation i Sverige och internationellt? Vilka vägval hade han givit sitt eget parti Socialdemokraterna? Samtalet leds av författaren och frilansjournalisten Stig Hansén.

För mer information kontakta:

Anna Mälberg, ansvarig Kulturbutik Eskilstuna

E-post: anna.malberg@kulturbutik.se

www.kulturbutik.se

Kraft&Kultur är ett helt grönt elbolag med förnybar el från vind och vatten. Kraft&Kultur levererar grön el till 65 000 hushåll i Sverige och Finland, 5 000 företag och 280 svenska och finska kommuner och kommunala bolag. Kraft&Kultur erbjuder sina kunder ett brett kulturutbud: magasinen Voltaire och Äventyrliga familjer, internetbokhandeln Kulturbutik.se, bokförlaget Voltaire Publishing. Kraft&Kulturs kunder kan också ta del av ett brett sortiment av ekologiska produkter via ekovaruhuset gemenskap:grön.