Artimplant AB

Bokslutskommuniké för 2009 publiceras den 11 februari 2010, ca. kl. 08:45 (CET) med telefonkonferens kl. 11:00 (CET)

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 09:21 CET

Västra Frölunda, 8 februari 2010
Artimplant publicerar bokslutskommuniké för 2009 den 11 februari 2010, ca. kl. 08:45 (CET). Delårsrapporten presenteras av VD Hans Rosén och Finanschef Lars-Johan Cederbrant vid telefonkonferens den 11 februari 2010, kl. 11:00 (CET).

Presentationen sker på svenska.

Datum: Torsdag den 11 februari 2010.
Tid: 11:00 (CET)

Telefonnummer till telefonkonferensen:

Sverige: +46 (0)8 506 269 04
UK: +44 207 108 6205
US: +1 8666 765 870

Tillgång till presentation i PDF-format kommer att finnas på Artimplants webbplats www.artimplant.com några minuter innan telefonkonferensen börjar på http://www.artimplant.com/investors-media/presentations.html.

För ytterligare information kontakta:
Lars-Johan Cederbrant, Finanschef, tel +46 (0)31-746 56 54, +46 (0)703 01 68 54,
lars-johan.cederbrant@artimplant.com

Ytterligare information finns på www.artimplant.com. För att prenumerera på framtida pressmeddelanden vänligen gå till www.artimplant.com/investors-media/subscribe-to-press-releases.html

Om Artimplant
Artimplant är ett biomaterialföretag fokuserat på problemlösningar inom ortopedisk kirurgi och oralkirurgi. Vi bidrar till förbättrad hälsa genom att utveckla, tillverka och sälja nedbrytbara implantat som återskapar kroppsfunktioner och förbättrar livskvalitén. Våra produkter, tillverkade av Bolagets egenutvecklade biomaterial Artelon®, fyller kliniska behov och säljs inom ett växande antal terapiområden. Artimplant tillverkar implantat för behandling av artros i händer och fötter, för axelskador och andra mjukvävnadsskador samt för orala och veterinärmedicinska applikationer.

Artimplant är noterat på NASDAQ OMX Stockholm i segmentet för små företag och i sektorn hälsovård.

Forward-looking statements
This press release contains forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements. Actual results may differ materially from those indicated by these forward-looking statements as a result of risks and uncertainties impacting the Company's business including increased competition; the ability of the Company to expand its operations and to attract and retain qualified professionals; technological obsolescence; general economic conditions; and other risks detailed from time to time in the Company's filings.

Informationen är sådan som Artimplant är skyldig att offentliggöra enligt svensk lag om börs- och clearingverksamhet och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument och/eller börsavtal. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 februari 2010, kl. 08:00 (CET).